Blog

Jak žákovi zhnusit český jazyk?

Zcela nedávno jsem na blogu psal o způsobu, jak žákům znechutit matematiku, ale není třeba si dělat iluze – někteří učitelé dokáží žáka špatnou výukou odradit od jakéhokoliv předmětu. Zpětná vazba žáků jistého gymnázia zase ukázala, jak běžnou je tam velmi nekvalitní výuka. Učitelé tam hodiny realizují tak, že učivo vykládají na pozadí prezentace a žáci ani…
Více

Líný učitel a škrty v RVP ZV, díl 4.: Závěr kulatého stůl a diskuze o škrtech, revizi a RVP

Proběhl nám kulatý stůl o změnách v RVP. První část jsem zpracoval a tohle je druhá část komentovaných zajímavostí této besedy, které se účastnily Štěpánka Baierlová, učitelka ZŠ Lerchova Sušice a členka Učitelské platformy, Bořivoj Brdička z Jednoty školských informatiků, Michal Černý z Asociace ředitelů ZŠ, Jaroslav Faltýn z MŠMT, Ivo Jupa z Národního pedagogického institutu a Martin Rusek z PedF UK. Diskuzí provázela Petra Skalická. V první části si zástupci MŠMT a NPI sypali na hlavu…
Více

Líný učitel a škrty v RVP ZV, díl 3.: Kulatý stůl a diskuze o škrtech, revizi a RVP

Ufff, dnes to bude kapku delší. Proběhl nám tu kulatý stůl o změnách v RVP, který byl poněkud nevhodně nazvaný „Jak rozumět změnám v RVP?“. To mi kapku připomíná „poučení z krizového vývoje“ a další nechvalně známé materiály, které člověku říkají, jak věc pochopit správně.  Já jsem věc pochopil zřejmě nesprávně (viz mé kritické příspěvky o změnách v občance a zeměpisu), takže jsem…
Více

Recenze: na webináři Jak na samostatné projekty dětí doma a ve škole

Další z mnou navštívených webinářů, kde jsem hledal inspiraci, byl “Jak na samostatné projekty dětí doma i ve škole” pořádaný společností “Škola můj projekt“. Protože s předchozím webinářem této organizace jsem byl spokojen, byl zajímavý a v nejlepším slova smyslu pedagogicky milý, těšil jsem se i na tento, který jsem považoval za jakousi vlajkovou loď celé “projektové” série.  Hned v úvodu lektorka Andrea…
Více

Recenze: na propagačním webináři Učíme se venku

Je potřeba se vzdělávat, dnes, zítra, stále. A tak jsem navštívil další webinář, tentokrát známé iniciativy “Učíme se venku“. Webinář vedla Šárka Doležalová, autorka různých metodik o tomto tématu, doktorandka a lektorka zážitkové pedagogiky a Justina Danišová ze vzdělávacího centra Tereza, která také působí metodička “Učíme se venku”. Justina původně vystudovala učitelství biologie a geologie, takže ten přerod k “přírodní” učitelce…
Více