MYŠLENKY, ZEJMÉNA O VZDĚLÁVÁNÍ

Mazancová a Plaga: na komedii příliš smutné

Mazancová a Plaga: na komedii příliš smutné

Tak jsem v Událostech viděl povídání (těžko to nazvat diskuzí nebo dokonce nějakým soubojem argumentů) ministra školství Roberta Plagy a „šéfky“ (ano, tak byla nazvána) Učitelské platformy Petry Mazancové.  Vše skvěle moderovala Světlana Witowská Beseda začala otázkou, jakou známku by si od Petry Plaga zasloužil. Sice vtipně a správně podotkla, že by raději hodnotila „formativně“, ale místo nějakéPřečíst celé Mazancová a Plaga: na komedii příliš smutné

„Odborníci“ ve spolku Pedagogická komora, díl 4.: RADEK SÁRKÖZI a JANA KARVAIOVÁ v akci

„Odborníci“ ve spolku Pedagogická komora, díl 4.: RADEK SÁRKÖZI a JANA KARVAIOVÁ v akci

Když probíhala prezentace Strategie 2030+, velmi mě zaujaly poznámky předsedy Falešné pedagogické komory Radka Sárköziho, který tam soudružsky kádroval, kdo a jak je v panelech zastoupen. Ale zajímavější byla jeho věta: „​Pedagogická komora, z. s., sdružuje více než 2 800 učitelů, ředitelů škol a dalších pedagogických pracovníků, kteří budou v praxi Strategii 2030+ realizovat. Jejich připomínky by měly být akceptovány.“Přečíst celé „Odborníci“ ve spolku Pedagogická komora, díl 4.: RADEK SÁRKÖZI a JANA KARVAIOVÁ v akci

Jak Radek Sárközi prosazuje pozitivní změny

Jak Radek Sárközi prosazuje pozitivní změny

Konala se prezentace, která představovala Strategii 2030+. Můžeme si o strategii myslet cokoliv, ale důležité bylo, že se k ní vyjadřovali mnozí a mnozí se k ní ještě vyjádří. Tato prezentace ukazovala a vysvětlovala nový pohled na naše vzdělávání a je tedy důležité se k ní vyjádřit. A tak zatímco ona prezentace běžela online, mohli o ní diskutovat mnozí v chatu.  Někteří dávali najevo starostPřečíst celé Jak Radek Sárközi prosazuje pozitivní změny

Ať shoří Cermat

Ať shoří Cermat

Jak jsem den po dni a měsíc po měsíci, stále se ukazuje jako jistota, že CERMAT je přítěží celého našeho vzdělávacího systému. Jako odporná žába na prameni kazí vodu na hnusné bláto. Nejen, že je příliš drahý, zbytečný a ani nedělá svou práci dobře – jak se navíc ukazuje, dokonce sám aktivně české vzdělávání zhoršuje. Nejprve si udělejme rekapitulaci,Přečíst celé Ať shoří Cermat

Jsou čeští učitelé rasisté?

Jsou čeští učitelé rasisté?

Facebooková stránka Učitelé+, spravovaná čelnými představiteli Učitelské platformy, je hojně navštěvovaná učiteli. Nalézají zde příklady dobré praxe a donedávna jsem tam postoval třeba i blog Líného učitele. To je ovšem už minulost.  Od doby, kdy se tam správcovalo normálně, přes éru, kdy se tam volně kritizovalo o sto šest (protože právě to „tříbí nápady“) se nyní stránka dostalaPřečíst celé Jsou čeští učitelé rasisté?

ŠVP – jak na úpravy a něco o tematických plánech

ŠVP – jak na úpravy a něco o tematických plánech

Je skvělé, že některé školy nemají svoje ŠVP v šuplíku a pracují s ním tak, jak to bylo zamýšleno: jako s živým dokumentem. Proto se ho snaží zkvalitňovat a upravovat si ho na míru. Kvalitní ŠVP není totiž tříska pod nehtem, která nutí učitele učit moře učiva a stresuje ho, ale spíše pomocník, který mu kryje záda. Napsala mi paní ředitelkaPřečíst celé ŠVP – jak na úpravy a něco o tematických plánech

Sebehodnocení: špatná a dobrá cesta

Sebehodnocení: špatná a dobrá cesta

Konec školního roku se přiblížil a někteří učitelé chvályhodně hledají cesty, jak se žáků zeptat na svou výuku, především distanční. Máme tu pěkné i méně povedené pokusy. Budu se věnovat dvěma z nich a ten první patří do kategorie těch nepovedených. Jeho spoluautorkou je Libuše Kohutová ze ZŠ Písek. Žáci v úvodu dotazníku zatrhávají možnosti. Například písemný projev Můj písemnýPřečíst celé Sebehodnocení: špatná a dobrá cesta

„Odborníci“ ve spolku Pedagogická komora, díl 3.: JANA KARVAIOVÁ

„Odborníci“ ve spolku Pedagogická komora, díl 3.: JANA KARVAIOVÁ

Třetí díl seriálu o „odbornících“ z falešné Pedagogické komory je věnován Janě Karvaiové. Někdo by si řekl, proč vlastně podobné texty píšu, nemám něco lepšího na práci? Mám, ale mám i důvody, proč se tomu věnovat. Beru to jako svou službu pedagogické obci. Tito lidé, kteří sprostě vytunelovali název „Pedagogická komora“ a ukradli ho všem českým pedagogům, se s drzostíPřečíst celé „Odborníci“ ve spolku Pedagogická komora, díl 3.: JANA KARVAIOVÁ

Sebehodnocení a hodnocení, přírodopis a tabulka.

Sebehodnocení a hodnocení, přírodopis a tabulka.

Napsala mi skvělá kolegyně, V. Kapitánová z Gymnázia Jiřího Ortena v Kutná Hora. Zkracuji: „chtěla bych Vás poprosit o názor. Blíží se závěrečné hodnocení distanční výuky… doufala jsem, že budeme moct dát jen prospěl(a), ale máme hodnotit 1-5 či N (N jako neklasifikován a dítě pak dělá v srpnu pohovor s učitelem)… Zajímal by mě Váš názor. Žáci jsou různí, každé máPřečíst celé Sebehodnocení a hodnocení, přírodopis a tabulka.

Diskuze nad tabulkou spokojenosti aneb co na to Finové?

Diskuze nad tabulkou spokojenosti aneb co na to Finové?

Už v dávnější publikaci „Školní klima a třídní klima“ jsem psal o pedagogickém romantismu, kdy „zaměňujeme myšlenku za realitu a přání za skutečnost. Zmiňovaný romantismus vede také k jevu, který pozoruji již delší čas. Jestliže někdo přijde s kritickým názorem, jsou po něm požadována data a pokud data jsou, hned vzbuzují různá podezření a jejich validita je zpochybňována. Ovšem jestliže jiný chválí – a toPřečíst celé Diskuze nad tabulkou spokojenosti aneb co na to Finové?