Někdy to vypadá, že když škola selhává v práci nějakým žákem, snaží se nejen problémy přehlížet, ale samotného žáka systematicky ničit. V co škola doufá? Že to jeho rodiče otráví a pak půjde jinam? Že když budou žáka psychicky deptat, ukáže se, že je chyba na jeho straně? Chtějí takového žáka dostat do blázince nebo do pasťáku? Případ,…
Více
Tak se nám tu rozmáhá takový nešvar. V médiích se objevují články o revizi RVP (většinou je autorem Národní pedagogický institut), který po vzoru nejtvrdších propagandistů vytváří jakýsi newspeak, který maskuje jejich neschopnost a nekvalitu. To, že při této revizi porušili všechny závazky, které dali pedagogické obci, je zamlčováno. Chaos, nekvalita, nezvládnutá organizace, nerespektování odborné oponentury a ignorování názorů učitelů je…
Více
Máme tu na Integrované střední škole technické a ekonomické Sokolov povedené výtečníky mezi pedagogy, mezi kterými ční nekompetentnost dvou osob jako dva bolševníky na hnoji: „učitele“ Zdeňka Vrátila a ředitele školy Pavla Januse, kteří jako Bolek a Lolek jedou ve stylu já na bráchu, brácha na mě. Zveřejnil jsem mnohá svědectví o tom, že Z. Vrátil neumí učit, jede jen nesmyslnou…
Více
Nedávno jsem v České televizi diskutoval o CERMATU a přijímačkách. Myslím, že by bylo užitečné dát pár věcí do souvislého textu, aby bylo jasno a vše dávalo větší smysl, než několik minut odpovědí. Státní přijímačky (tzv. jednotné přijímací zkoušky) byly povinně zavedeny od školního roku 2016/2017. Organizaci má na starosti CERMAT (Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání) a konají se z český jazyka…
Více
Je vždy hrozné, když skončí mladý život. Člověk si pak klade otázku: co šlo dělat jinak, aby k té hrozné události nedošlo? O to víc, když jsou do věci zapojeni učitelé, kteří by měli mít mnohem kvalitnější pedagogické a psychologické dovednosti, než je obvyklé u neprofesionálů. Jaroslav Chojna byl žákem Základní školy Františkovy Lázně, Česká 39/1. Jeho maminka ho…
Více