Blog

ZŠ Vedlejší v Brně: nekompetentnost, šikana žáků a diskriminace pod dohledem místní KDU-ČSL

Jsou školy, které na veřejnou kritiku reagují tak, že se snaží věci napravit. Jsou případy, kdy ani nemusím o případu psát veřejně. Pošlu například panu řediteli mail, kde se ho ptám: „souhlasíte s tím, aby Vaše učitelka hodnotila takto?“ a pošlu ukázky. Pěn ředitel zasáhne, s paní učitelkou promluví a věc se napraví. A pak jsou školy, které o kvalitním vzdělávání nevědí…
Více

Další vítězství u soudu!

Na základě dvou textů o ZŠ Nové Město nad Cidlinou, kde jsem popisoval zoufale nekvalitní výuku zejména učitelky Kateřiny Horákové na mě tato osoba podala žalobu na ochranu osobnosti. Chtěla odstranit všechny mé články o ní (viz níže) a dosáhnout toho, abych se „zdržel uveřejňování všech informací o žalobkyni a její práci ve školství„. Během soudu vypovídali různí lidé o práci Kateřiny Horákové,…
Více

Pedagogické playoff: Maria Montessori vs Célestin Freinet vs Helen Parkhurst vs Rudolf Steiner

ChatGPT řekl: Pro učitele je nezbytné, aby znal různé alternativní principy, systémy a školy, protože je to obrovský zdroj inspirace. Mám rád všechny alternativní školy, kde pochopili principy nebo je správným způsobem aktualizují a přizpůsobují. Jinde je ale třeba název „Montessori“ jen marketingová nálepka a učitelé její principy znají jen povšechně a prakticky je nerealizují. Nicméně i přes to je…
Více

Pavel Bobek a Michal Orság a jejich kniha o tom, jak být podprůměrný učitel.

To, že se ediční plán EduLabu kvalitou podobá spíše pedagogické Koniášově knihovně, se už poslední roky stalo realitou. Namísto Edukační Laboratoř bych navrhoval název Edukační konzervárna.  Ale poslední zářez, kniha Pavla Bobka „Učitelství jako řemeslo“, padá až někam na dno bažiny. I když – čekal jsem to horší. Ale to vysvětlím později. Nejdříve o autorovi: Pavel Bobek…
Více

ZŠ Jesenice: je starosta Jesenice stupidní blbec?

Nedávno jsem popisoval události na ZŠ Jesenice, kde se mimo jiné i stalo to, že učitelka označila žáka za parchanta. Maminka to popisovala takto: Třída dětí 5.C, kam chodí Petr, měla na suplování výtvarné výchovy učitelku Olgu Vonáškovou, která dětem nařídila, že celou hodinu nesmí promluvit a kdykoliv promluvily, pískala na ně píšťalkou, kterou měla pověšenou u krku.…
Více