Blog

Ministr Plaga: příznivci, fanynky, kritici a hateři

Jak se rozezná příznivec, fanoušek, bláznivá fanynka a hater? Příznivec kapely poslouchá hudbu kapely a celkem se mu líbí. Ale rozhodně to nemusí být všechno. Fanoušek zná všechny desky, zná mnohé informace o kapele, nenechá si ujít koncert – ale je schopen říct: „Tohle album se moc nepovedlo“. Bláznivá fanynka miluje kapelu, nekriticky přijímá každou nahrávku i kdyby si…
Více

Kauza ZŠ Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí pokračuje

V předchozím blogu jsem psal o ZŠ Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí. Tato škola vydala Dodatek Školního řádu v rámci distanční výuky (Č.j.: ZSBCUO/100/2021/Re), kde jsem nalezl zejména tyto velmi nepedagogické paragrafy: žákům je během online výuky zakázáno používat „emotikony v podobě např. smajlíků“; žáci nesmějí používat zábavné avatary, ale „jsou povinni používat svou fotografii či nějaký neutrální obrázek“; žáci si…
Více

Cenzura a svoboda na facebooku učitelů

V tomto blogu se jen krátce zamyslím nad otázkou, která se tu a tam objeví leckde a rozvíří diskuzi. Situace je taková: máte FB stránku, kam převážně chodí jen učitelé. Jaký přístup zvolíte k správě diskuze na těchto stránkách? Jsou učitelé natolik kultivovaní, že je můžete nechat diskutovat a je v podstatě jedno, co kdo napíše a co se objeví? Nechci…
Více

Dva dokumenty: distanční vzdělávání očima MŠMT a ZŠ Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí

Dva dokumenty. Oba se týkají distančního vzdělávání a oba jsou pro české školství charakteristické. Bohužel, ne tím pozitivním způsobem. A protože je mezi nimi spojitost, rozhodl jsem se je zmínit společně. Prvním je materiál s názvem „DISTANČNÍ VÝUKA A DUŠEVNÍ ZDRAVÍ. METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO ŠKOLY“. Ne něm je nejzajímavější to, že byl zveřejněn 15.3.2021. Ano, celý jeden rok se…
Více

Recenze vyprávění o webináři: Michaela Veselá a Zločin ve škole 2

Tak jsem slyšel ten nejhorší webinář na světě. Už ten název: Zločin ve škole. Ale ukázalo se, že ty zločiny tam páchají hlavně učitelé na dětech. Bylo to hrozné a nevydržel jsem to poslouchat jinak, než po částech. Mezi tím jsem potřeboval kyslík, masáže a obklady. Tolik zloby a nesnášenlivosti vůči dětem, tolik z hlediska psychologie stupidních názorů a pedagogických přešlapů…
Více