Jak se rozezná příznivec, fanoušek, bláznivá fanynka a hater? Příznivec kapely poslouchá hudbu kapely a celkem se mu líbí. Ale rozhodně to nemusí být všechno. Fanoušek zná všechny desky, zná mnohé informace o kapele, nenechá si ujít koncert – ale je schopen říct: „Tohle album se moc nepovedlo“. Bláznivá fanynka miluje kapelu, nekriticky přijímá každou nahrávku i kdyby si…
Více
V předchozím blogu jsem psal o ZŠ Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí. Tato škola vydala Dodatek Školního řádu v rámci distanční výuky (Č.j.: ZSBCUO/100/2021/Re), kde jsem nalezl zejména tyto velmi nepedagogické paragrafy: žákům je během online výuky zakázáno používat „emotikony v podobě např. smajlíků“; žáci nesmějí používat zábavné avatary, ale „jsou povinni používat svou fotografii či nějaký neutrální obrázek“; žáci si…
Více
V tomto blogu se jen krátce zamyslím nad otázkou, která se tu a tam objeví leckde a rozvíří diskuzi. Situace je taková: máte FB stránku, kam převážně chodí jen učitelé. Jaký přístup zvolíte k správě diskuze na těchto stránkách? Jsou učitelé natolik kultivovaní, že je můžete nechat diskutovat a je v podstatě jedno, co kdo napíše a co se objeví? Nechci…
Více
Dva dokumenty. Oba se týkají distančního vzdělávání a oba jsou pro české školství charakteristické. Bohužel, ne tím pozitivním způsobem. A protože je mezi nimi spojitost, rozhodl jsem se je zmínit společně. Prvním je materiál s názvem „DISTANČNÍ VÝUKA A DUŠEVNÍ ZDRAVÍ. METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO ŠKOLY“. Ne něm je nejzajímavější to, že byl zveřejněn 15.3.2021. Ano, celý jeden rok se…
Více
Tak jsem slyšel ten nejhorší webinář na světě. Už ten název: Zločin ve škole. Ale ukázalo se, že ty zločiny tam páchají hlavně učitelé na dětech. Bylo to hrozné a nevydržel jsem to poslouchat jinak, než po částech. Mezi tím jsem potřeboval kyslík, masáže a obklady. Tolik zloby a nesnášenlivosti vůči dětem, tolik z hlediska psychologie stupidních názorů a pedagogických přešlapů…
Více