„Odborníci“ ve spolku Pedagogická komora, díl 2.: JANA KUNŠTEKOVÁ
Jana Kunšteková je osobou, která se hned na začátku zviditelnila tím, jak ochotně se pro získání podpory nahrnula za soudružkou Semelovou. Že je Janě extremismus vlastní, ukázala i obhajobou rasisty a kriminálníka Tommyho Robinsona, který podle ní „přináší nepříjemná svědectví“. Také za to slízla, jak sama píše „…tři dny a následně sedm dní. Zákaz používání Facebooku.“ Přizvukováním si se Semelovou ukázala vůdci spolku Pedagogická komora Radku Sárközimu, že je schopná všeho, a on ji pověřil „propagací Pedagogické komory“. A Jana je také z Pedagogické komory, spolu s Janou Karvaiovou, nejvíce vidět na sociálních sítích. Tyto dvě, jako monstrózní pedagogická Scylla a Charybda, tam číhají na nebohé pedagogy. Jaké pedagogické názory spolku PK prezentuje tato učitelka, která je (spolu s mohutně spamujícím Sárközim) její hlavní propagátorkou?
Samozřejmě nezapře obvyklou snůšku nesnášenlivosti falešné Pedagogické komory k neziskovkám a omílá jejich obvyklá témata: peníze, peníze a peníze. Podle Kunštekové se také chudákům učitelům nasazuje nezaslouženě psí hlava. V jejím podání to vypadá třeba tato: „Jsme nejen staří a staré. Ale i vyhořelí/é, týráme něžné dětské dušičky domácími úkoly, vysáváme z dětí energii, nerozeznáme šikanu, neumíme jednat s rodiči, zahlcujeme děti přílišným množstvím učiva… Veřejnosti se v podstatě vnucuje představa, že ráj nastane, až ti zlí vyhořelí chamtiví učitelé ze škol odejdou.“ Nebo: „Učitelé ničí dětské duše tím, že děti nutí, aby se učily, psaly – ó hrůzo – i domácí úkoly“. Je zřejmé, že s tímto defenzivně útočným přístupem se úplně ztrácí možnost reálné diskuze o rezervách a možném zkvalitnění učitelské práce. Ale je to přesně podle ideologie spolku PK: „Každý pedagog pracuje svým stylem, jak nejlépe to umí.“ A když to někdo neumí, nevadí. Vždyť děti unesou všechno.
Když Kunšteková píše, že kvůli penězům „mizí i naděje, že školství nabere druhý dech a že se na pedagogické fakulty budou hlásit motivovaní studenti, kteří ovšem nechtějí celý život třít bídu“ má člověk chuť se rozběhnout a dát jí svou poslední korunu. Zvláště když „zejména děti na soukromých školách jezdí do školy vlastními auty“. Učitelé třou bídu! A v práci mají úplné peklo, jak Kunšteková barvitě vykresluje: „Běžná učitelka s plným úvazkem na základní škole, třídnictvím k tomu, je především uhnanou úřednicí s bičem termínů za zády a s lejstry, která musí vyplnit, a až poté učitelka, potýkající se s inkludovanou třídou a RVP pro jiný vesmír.“ Tak RVP pro jiný vesmír? Nebylo by upřímnější přiznat, že RVP představuje „jiný vesmír“ pedagogiky pro osnovovou a zkostnatělou Kunštekovou? Ta, jako mnozí další, pláče steskem za jednotnou socialistickou výchovou, dokonce naznačuje jakési spiknutí, kdy píše: „Vidíme a srovnáváme – proto překážíme“. Ano, ona vidí a nelítostně srovnává to, co bylo kdysi s tím, co je nyní. Není třeba více naznačovat, soudružko Kunšteková! Je to spiknutí, přesně jako ona uvádí: „Jako obvykle o nás bez nás. Ale EDUin a Člověk v tísni nechybí.“ Jana také bystře odhalila, že: „Někdo – nevím kdo, opravdu – se rozhodl vytvářet negativní obraz veřejného školství a dal náležité peníze do dehonestační kampaně.“ Ještě že může Kunšteková napsat: „nejen já, ale celá Pedagogická komora, jejímž jsem zakládajícím členem, je mnohým neziskovkám působícím ve školství trnem v oku.“ Aby také ne, když Kunšteková jasně a rozhodně píše: „výtky o ideologické masáži dětí by správně měly směřovat na adresu nevládních neziskových organizací jako Člověk v tísni, které jezdí do škol provádět „politické školení“ žactva“. Radek Sárközi musí vrnět blahem. Pryč s neziskovkami! Teda kromě té jeho vlastní. Takhle se naplňuje heslo spolku PK „Hledejme, co nás spojuje“! Hezky po kunštekovsku!
Ale spolek Pedagogická komora je tu prý pro pedagogy, hlavně učitele (kromě svého prezidenta, ten pedagogem být nemusí). Jaká je tedy Jana učitelka? Asi nepřekvapí, že se projevuje jako správný učitelský dozorce. Píše: „Je skutečně tak důležité, aby děti vyrůstaly bez stresu? Při pohledu na vysmáté děti, podle mnohých expertů údajně vystresované učiteli, kteří je „trestají známkami“, si někdy říkám, že trocha stresu by jim prospěla.“ Také zcela nepřekvapivě se Kunšteková zastává frontální výuky. Prý: „u některých předmětů to asi ani jinak nejde. Frontální výuka je nejrychlejší a u motivovaných dětí efektivní. Prošli jí i všichni ti, kteří ji z pozice expertů pranýřují. Nezaslouženě špatná pověst, řekla bych.“ Ano, všichni jsme tím prošli, nač to měnit? Učme jako v sedmdesátých letech!
Někdy mě napadá: jsou ti lidé tak hloupí nebo úmyslně pokrytečtí? Není v učitelské obci žádná facebooková skupina, které by tak mazala a banovala učitele, jako ta naše smutně proslulá falešná Pedagogická komora. A Kunšteková přesto píše: „Svoboda slova je křehká věc. Jakmile ji někdo začne omezovat podle toho, co sám považuje za přípustné, je to cesta do pekla. Pro Facebook určitě.“ Ano, je přece fatální rozdíl mezi veřejnou obhajobou xenofobního extremisty Tommyho Robinsona a tím, když se někdo zeptá Radka Sárköziho, zda někdy vůbec učil. To první je ok, svoboda slova, to druhé zaslouží vymazat, uživatele z FB skupiny vyhodit, zablokovat a nahlásit. Je to tragické a směšné zároveň. Sama Kunšteková ač píše o „hate speech“ a „kultivaci diskusí na sociálních sítích“, je sama tou nejpavlačovější haterkou, jakou si dovedete představit. Klidně sám posloužím za příklad, neboť Kunšteková mnohokrát napsala, že „nenávidím ženy, zvláště učitelky, protože mi dvě utekly“ a tuto podlou drbárnu obhajuje tím, že prý jsem „to sám řekl“. Kdo chce vědět pravdu, nechť si ji nalistuje v Líném učiteli 3 (ano, opravdu to tam řeším ???? ). Já mám pro Kunštekovou vzkaz s gracií, která je ji vlastní: lžeš, jako když Sárközi tiskne, ty hloupá jedubábo, Freuda si do papuly neber, nepochopila bys ho ani za dvě století, ty ostudo všech učitelek! Uff. Nic moc, tohle opravdu dělat nechci. Nechám to karmě.
A nyní, když jsem takto vyčistil vzduch, shrňme, jakou „odbornicí“ je propagátorka spolku Pedagogická komora Jana Kunšteková. Je nepochybně učitelkou, zamrzlou v době před desítkami let, vykreslující falešné obrázky a šířící strach a obavy mezi učiteli. Je to lhářka a manipulátorka, ironizující a popírající každému jinému zřetelně viditelné problémy našeho školství. Namísto „spojovaní“ je nositelkou nevraživosti a nesnášenlivosti. Je to zkrátka taková „soudružka Mizérie“ a primitivní pavlačová drbna. Kdo jiný by se tak dobře hodil pro propagaci toho spolku?
„Odborníci“ ve spolku Pedagogická komora, díl 1.: RADEK SÁRKÖZI
„Odborníci“ ve spolku Pedagogická komora, díl 3.: JANA KARVAIOVÁ