Učitelé někdy narážejí v případech rodičů na názory podobné tomu, který se objevil v časopise „Rodina a škola“ v rubrice Názory. Už ten název: „Tryzna za frontální výuku“! V první řadě bych chtěl autora – Karel Pelána, Praha – ujistit, že bohužel nemusí za frontální výuku držet tryznu. Na českých školách se jí daří dobře. Až moc dobře! Důvodem toho…
Více
Tohle bude nepochybně poslední blog, který se bude týkat případu Dodatku ke školnímu řádu a Dopisu rodičům, který se týkal distanční výuky. Předchozími texty, prvním „Dva dokumenty: distanční vzdělávání očima MŠMT a ZŠ Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí“ a druhým „Kauza ZŠ Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí pokračuje“ jsem představil, jak základní škola upravila školní řád a vysvělila ho…
Více
Testování nebohých žáků se věnuji celkem pravidelně, protože mi od rodičů, učitelů i samotných žáků chodí mnoho nepovedených testů. Některým se věnuji v blogu, jiným jen na FB Líný učitel. Například zde je odporný test z dějepisu, tady z češtiny a zde je bídně hodnocený test. Protože se v odkazech pod test, který jsem nedávno zveřejnil, množí otázky, jak test…
Více
Tři členky nevládní neziskové organizace Genderové informační centrum NORA: Eva Lukešová, Dagmar Matulíková a Kristýna Kaymak Minaříková napsaly text „Společnost, pedagogika a gender“, který vyšel v časopise Učitelský měsíčník. Jako někdo, kdo pracuje na učebnici občanky, kde gender patří ke klíčovým tématům, jsem se zájmem začetl. Prý „škola je prostředím, kde se stáváme dívkami a chlapci, potažmo muži a ženami“.…
Více
V nedávném semináři pro slovenský Komenského institut se účastnilo mnoho učitelů, z nichž někteří psali své náměty a otázky. Je to pochopitelné, protože webinář trval pouhých 90 minut a například webinář „Líný učitel“, který každý měsíc realizuji pro Olchavova.cz trvá ve dvou dnech čtyřnásobek času. Je tedy jasné, že jsem mohl jen představit ty nejzákladnější zásady a snažit se ilustrovat…
Více