Objevila se kniha se slibným názvem: Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání, jejímiž autory je 16 vysokoškolských didaktiků ze 7 oborů. „Víc hlav, víc ví“ říkala moje babička, než se vrhala pro pírko přes plot, ukázalo se to i v tomto případě? Ano i ne. Kniha vytyčuje 20 didaktických zásad, které je prý „třeba uplatňovat“. Pojďme se nyní podívat na…
Více
Rámcový vzdělávací program oslaví skoro dvacet let své existence a máme tu velkou revizi. Že se ta malá revize vůbec nepovedla, psal Líný učitel, dokonce vícekrát. I mnozí další. Velká, jak se ukazuje, se bude lišit jen tím, že to bude mnohem větší průser. To, co proniklo tu tam na veřejnost, moc povzbudivé není. Rozčlenění učiva na…
Více
Malé prázdninové čtení 🙂 Nedávno jsem zveřejnil jednu stránku z připravované knihy „Líný učitel: vše o školním hodnocení„. Na FB stránce Líného učitele měla tahle ukázka 413 sdílení za dva dny, což ukazuje velký zájem. Díky za něj. Dostala se i k „prezidentovi“ banánové falešné komory Radkovi Sárközimu. Dal ji na FB té legrační pedagogické komory. Jenomže mu tam…
Více
Když jsou prázdniny, plním si resty. Dokončuji knihu, dokončuji učebnici. Dokonce dvě. A trochu vyprázďnuji témata, na které jsem neměl čas. Jeden z nich je EDUzín. Jsem naprosto vzdálený tomu, abych plival na neziskovky, jak je vlastní třeba členům Falešné pedagogické komory. Neziskovky jsou nesmírně užitečné. Zaplňují místa, kam se státnímu systému nechce nebo to neumí. Jsou…
Více
Když dva dělají totéž, není to totéž. Přesně tohle mě opět napadlo na konci školního roku. Měl jsem v rámci jednoho projektu workshopy ve dvou školách, vždy pro dvě sborovny dohromady. Jen na dvě hodiny, což je něco málo o metodách a k tomu hodně nahrubo hodnocení, nějaké otázky – a konec. Jak píše E. Wallace v „Když gangsteři ovládli Londýn“:…
Více