Vánoční nálada na webu Pedagogické info

Vánoční nálada na webu Pedagogické info

Dojatý vánoční atmosférou, s vonícím jehličím u nosu a kaprem ve vaně jsem zamířil na web Pedagogické info, kde jsem byl účastníkem nečekaného komediálního dramatu.

Osoby a obsazení:

Robert Čapek (Líný učitel) – didaktik, pedagog, sympatický chlapík a hodně skromný týpek. Jana Karvaiová (Falešná pedagogická komora) – militantní a konzervativní učitelka, členka Ústředního výboru FPK. Janek Wagner (Falešná pedagogická komora) – administrátor webu PI, čistič a vicepremiér FPK. Nicka Pytlík  – anonym. Zdeněk Bělecký – pedagog, ředitel ZŠ,  lektor. Charlie – anonym. Josef Soukal (Asociace zastánců státních maturit a fan klub Cermatu) – předseda družstva a bohemista / školomet. E Kocourek (Kocourkov)pošahaný tvůrce konspirativních teorií o MŠMT. Eva Adamová – soudružka učitelka, propadlá do dnešních dnů strojem času z roku 1982.

Bohužel jsem nějak nabyl dojmu, že ne všichni byli jako já ve vánoční náladě. Diskuze se takto vedla přibližně takto (cituji, zkracuji a přibližně rekonstruuji podle paměti):

Jana Karvaiová: Pokud budeme děti učit prostě pro „život“, ony tu budoucnost vytvoří. Je to nejspíš nějaká věc, která je člověku dána instinktivně. Každý chce, aby se měl nějak lépe… Nemusíme mít všichni stejný názor, přesto spolu můžeme v poklidu žít. A třeba se občas i na něčem shodnout.

Robert Čapek: To je dojímavé. Mačkám slzu… Vánoce nebo vánoční likér? 😀 Ok, Jano, jdu do toho. Co jsme si, to jsme si. Vždyť vy nejste úplně špatná ženská… Nemůžete za to, že Pedagogická komora je váš sen ani za to, co se z ní stalo. Jde vám o děti i s těmi pomýlenými zpátečnickými názory. To nevadí, že říkáte do rádia nesmysly a urážíte rodiče, vždyť nikdo nejsme dokonalí. Ano, žijme v poklidu. Ať máte hodně dárků! Třeba vám někdo dá pod stromeček i hodnotnou literaturu: nějakou knihu ode mě. Šťastné a veselé! SMAZÁNO JANKEM WAGNEREM

Jana Karvaiová: Mám vás na háku Čapku.

Nicka Pytlik: Zatímco dětičky mají tvořit hezkou budoucnost, čapkové przní současnost.

Robert Čapek: Drahá kolegyně, paní Karvaiová, buďme velkorysí. Já například bych vám rád jako dárek poslal tričko Líného učitele. Klidně i na adresu školy. Jsou Vánoce a lidé by si měli dělat navzájem radost. Podle mého názoru by vám slušela oranžová barva. Jakou máte velikost? SMAZÁNO JANKEM WAGNEREM

Josef Soukal:Blogger Rád bych ještě R. Čapkovi připomněl jednu věc: Na rozdíl od řady jiných učitelů, a to samozřejmě nejen češtinářů (které by ani nenapadlo, že by snad měli učit češtinu), není schopen napsat text bez nejrůznějších nedostatků.

Zdeněk Bělecký: Hodnota tohoto serveru je podle mého názoru v otevřené, necenzurované diskusi, a to i k tématům, která mohou být považována za kontroverzní a o nichž se jinde diskutovat nesmí. Bohužel v poslední době přestávám mít chuť tyto diskuse číst, příval sprostoty a osobních útoků už je dávno za hranicí tolerance obyčejné lidské slušnosti, o etickém kodexu nebo profesních standardech nemluvě. Je mi to líto, ale asi pedagogické info přinejmenším na čas opustím. Přeji všem radostné a pohodové Vánoce.

Jana Karvaiová (18:54): Pane Bělecký, tady se necenzuruje a nevyhazuje. Jo, někdy to čtení je dost divné… člověk, po celodenní makačce, už nemá dost sil být slušný. na hrubý pytel hrubá záplata. A to jsem hodně tolerantní člověk.

Janek Wagner (18:59): Jako moderátor konstatuji, že jsem v posledních dnech zamezil zobrazení několika útočných komentářů Roberta Čapka, který nedbal mého varování. Budu v tom pokračovat.

Charlie: ČAPKU, jděte už do prdele.

Robert Čapek: Milí kolegové, buďme k sobě milí a tolerantní. Jde nám přece o to, aby bylo naše školství co nejkvalitnější. Jsme vlastně spolubojovníci! Víte, jak to říká králíček v té Disneyovce „Bambi“? Když nemůžeš říct nic milého, raději neříkej nic. Ale my si přece můžeme říkat milé věci. Měli bychom být hodní nejen na naše žáky, ale i na sebe navzájem. Vždyť taková má být naše práce: udělat vzdělávání zajímavým, kreativním a inspirujícím. Rozdělovat žákům úkoly – nejen vánoční – které zvládnou a ve kterých mohou být úspěšní. Individuálně a diferenciovaně. SMAZÁNO JANKEM WAGNEREM

E. Kocourek: Opravdu děkuji R. Čapkovi za celkem přehledné shrnutí fantasmagorií jemu podobných progresivistů. Odhaduji, že úkol individuálně diferencovaně přizpůsobený lemplovi, který není schopen pracovat potřebnou dobu, bude ostatním žákům připadat jako brnkačka, a pokud ti schopní dostanou normální úkol a lempl dostane přizpůsobenou brnkačku, naruší to atmosféru ve třídě.

Janek Wagner: Po stížnosti několika čtenářů jsem některé příspěvky pánů Čapka a Lukeše v redakčním systému zařadil mezi spam… Varianta smazání příspěvku v redakčním systému komentář nenávratně maže.

Josef Soukal: Nemám žádný problém s mazáním některých komentářů R. Čapka, protože jsou z valné většiny argumentačně prázdné, agresivní, záměrně se snaží vyvolávat konflikty a představují setrvalou reklamu na placený produkt. Dokonce si myslím, že zásahy měly přijít dříve. Nejsem proti tomu, aby administrátor takto postupoval vždy, když se výše popsaným čapkovským způsobem bude projevovat kterýkoli další diskutující, ať už zastává jakékoli názory.

Robert Čapek: Ale no tak, pane předsedo. Pojďme radši debatovat o tom, jak do středoškolské výuky zařadit nějakou knihu s pěknou vánoční atmosférou. Třeba kniha „Sněží, sněží“ obsahuje tři sváteční romance, které se vzájemně prolínají nebo, chcete-li, doplňují. Odehrávají se v městečku Gracetown, které zastihla na Štědrý den sněhová kalamita. Mě by se líbilo, kdyby si každý žák mohl jeden ze tří příběhů vybrat, četl by si to v hodině, kde by byla ve třídě sváteční atmosféra, se stromkem a s cukrovím. Pak by žáci sdíleli své pocity z četby a hledali navzájem ty styčné body. K tomu by si museli převyprávět ty dočtené příběhy… To by byla dobrá výuková hodina. Byly by tam prvky individualizace, problémového vyučování i vzájemného učení. SMAZÁNO JANKEM WAGNEREM

Josef Soukal:Blogger Můj tatínek by řekl: Žvandá, a hovno hovno. Nula argumentů, milion zbytečných hloupých, útočných a urážlivých řečí. Váš komentář jsem jen přelétl, jako potvrzení informace „ano, to je Čapek“ to stačí.

Jana Karvaiová: Očekávané výstupy: co když je někdo nezvládá ani na konci devíti let vzdělávání? Je to chyba učitelů nebo žáků společně s rodiči? Já tvrdím, že to druhé.

Eva Adamová: „Nemám žádný problém s mazáním některých komentářů R. Čapka, protože jsou z valné většiny argumentačně prázdné, agresivní, záměrně se snaží vyvolávat konflikty a představují setrvalou reklamu na placený produkt.“ Myslím, že tato setrvalá „reklama“, se čapkům jednou šeredně vymstí.

 Robert Čapek: Pokoj lidem dobré vůle a hezké vánoce!

 

 

 

 

 

Tags: , , ,