Pedagogické info 2: okurková sezóna a Zaklínač!

Pedagogické info 2: okurková sezóna a Zaklínač!

Moje oblíbená hra, Zaklínač

Je okurková sezóna, školy jsou bez žáků a učitelé nabírají dech na další školní rok. Někteří ale, jako například já, nikam neodjeli a tráví svůj čas velkým dílem u počítačů. Samozřejmě, ne stále lze pracovat, někdy je čas na hraní sofistikovaných her, jindy na brouzdání netem. A protože u nás nemáme zase tolik pedagogických webů, sem tam zabrousím i na Pedagogické info. V prvním díle jsem se tomuto webu už věnoval a charakterizoval jsem témata, která tímto učitelským podhradím žijí. Stane se také – ať je to tématem diskuze nebo ne – že myšlenky zdejších diskutérů zabrousí i k mé maličkosti. A jsou to myšlenky překypující, věřte mi. Ale jen pokud se opravdu nudíte, jako dneska já, čtěte dál. Ovšem i pokud se nudíte až tolik, dobrá knížka je lepší. Třeba „Zaklínač“. Nebo hra. A „Zaklínač“ je i fantastická hra a někdy mám pocit, že proniká až do reality.

Ale k věci: jen tak, z ničeho nic, píše  v diskuzi bezzásadový Vilgefortz, tedy pardon – místopředseda rodičů a přítel Cermatu V. Stanzel: „Copak rytíř moderní didaktiky, psycholog a dvojitý doktor, to je vám hlava otevřená!“ A slizký Leo Bonhart, co to motám, ve skutečnosti J. Soukal se hned připojí: „Nechci být domýšlivý, ale přispělo-li mé maturitní angažmá k demaskování argumentační slabosti a mravní ubohosti některých jedinců mluvících do vzdělávání s přesvědčením o své neomylnosti, popř. i s barnumskou mírou sebeprezentace, mělo i v tomto ohledu smysl. Žádný cíl nemůže být dobrý, když je k němu potřeba otevřít žumpu. Nebo si zacpat nos před jejím zápachem.“ To je hezké: člověk není ani v diskuzi přítomen, text není o něm ani přibližně, ale jeho „příznivci“ si už k němu cestičku najdou. Nemohla chybět dobrá duše, i když dost popletená Pletana Karvaiová, která si smočila mj. takto: „Směju se jen když si uvědomím, že výplody třeba Čapka, jsou výplody člověka mstícího se. Nic jiného to není. kdybych to brala vážně, tak už ten člověk sedí u soudu nebo u kárné komise.“ Další lítice, Šeptana Eva Adamová, dala k lepšímu chvalopis: „K panu Čapkovi už jenom tolik. Je mi smutno z toho, že v současné době mohou lidé jako on, lidé, kteří ze školství jenom tyjí a jsou na něm přisátí jako pijavice, urážet beztrestně učitele, učitele, kteří pobývají ve školství třicet let a více a odvedli v něm kus poctivé práce.“ A třetí čarodejnice, Vařena Sylvie A., už vaří jedy: „Svět je totiž výrazně více svinský a kurevský než v minulosti. A proto budoucí zaměstnanec bude schopen za život pětkrát šestkrát se nějak vypořádat s osobou, která mu pije krev.“ To jsou ale zlatíčka, tito „pedagogové“, hotoví miláčci…

Tři čarodejnice: Pletana, Šeptana a Vařena. Ve hře žerou malé děti.

K tomu zatím jen tolik: jednomu by se zdálo, že ti lidé dělají přesně to, proti čemu horují. Slova jako „mravní ubohost“, „žumpa“, „pijavice“ (což je na webu Pedagogickém info standard) jsou přece urážkami také, nebo ne? Toho si všimla i diskutérka Jana Wallis, který se zeptala: „V čem jste tedy vy v diskuzi lepší?“ Na to konto napsal J. Soukal pozoruhodný soupis: „Paní Wallis, které z mých tvrzení nepovažujete za pravdivé? Které z nich není adekvátní praktikám, na které reaguje? Vytrhával jsem někdy věty z kontextu a využíval je k hanění jiných? Lhal jsem o jiných? Psal jsem o nich pomlouvačné články? Odmítal jsem uznat zjevné omyly, utíkal od argumentů protistrany, manipuloval s fakty? Zavdal jsem někdy příčinu k tomu, aby někoho vůbec napadlo srovnávat bezprecedentně nepoctivé Čapkovy praktiky s tím, jak vystupuji já?“

Statečná bojovnice Ciri, tedy paní Wallis, druhý den odpověděla: „Tak jsem si pročetla několik učitelských diskuzí. A viděla například váš status, kde jste úplně nevyprovokovaně a iniciativně sám postoval Čapkův text s touto anoncí: „Pubertální stupidita Roberta Čapka je úplně nezměrná“ a pak je tam jeho citace, ve které o vás vůbec nehovoří. Prostě jen urážíte jeho názory na výuku. Takže znovu, vaše otázka a moje odpověď: které z mých tvrzení nepovažujete za pravdivé? Mnohá. Které z nich není adekvátní praktikám, na které reaguje? Mnohá. Vytrhával jsem někdy věty z kontextu a využíval je k hanění jiných? Ano, často. Lhal jsem o jiných? Ano, často. Psal jsem o nich pomlouvačné články? Ano. Odmítal jsem uznat zjevné omyly, utíkal od argumentů protistrany, manipuloval s fakty? Ano, často. Zavdal jsem někdy příčinu k tomu, aby někoho vůbec napadlo srovnávat bezprecedentně nepoctivé Čapkovy praktiky s tím, jak vystupuji já? Ano, a jak vidno nejsou tak bezprecedentní. To, co vyčítáte, sám děláte. A vlastně i vaše otázky jsou nepřímým útokem, protože jimi podsouváte druhému své praktiky. A co hůř: jménem předsedy organizace skupiny středoškolských učitelů, dokonce učitelů ČJ.“

Takhle Josef Soukal začíná svůj den. Hezky eticky.

Ano, tolik paní Wallis, která na konkrétním příkladu prokázala, jak opět J. Soukal pije víno, ale káže vodu. A co ji ten nejetičtější diskutér beze studu odpověděl? „Moje odpověď zní: Ani to, co jste snaživě vykutala, nedokáže podpořit nic z vašich tvrzení. Silně mi připomínáte troly, s nimiž se utkávám – všichni si myslí, že zopakují-li své tvrzení, nabývá na pravdivosti. Ubezpečuji vás, že nikoli – jsou jen stále stejně nepravdivá a s každým opakováním nabývají více dehonestujícího rázu.“ Čtete dobře, starý šejdíř Soukal, zloděj chycený za ruku, stejně označuje fakta za „nepravdu“ a diskutující kolegyni za „trola“. A Sylvie A. přispěchala: „Navíc každý, kdo obhajuje Velmistra sedmdesáti sedmi umění, například Jana Wallis, v mých očích sám sebe staví na jeho úroveň. Pokud to Jana Wallis neví, je to hodnocení velice nelichotivé.“ Korunu všemu nasadila Pletana Karvaiová: „Totiž, pokud je to Jana Wallis. Jeden by řekl, že to ani není ženská. Takový čuch.

Zase do práce…

A můj čuch mi zase říká, že si Soukal pěkně naběhl a dostal K. O. Inu, i na Pedagogickém infu ještě ne každý přitakává bahýnku, jako ty tři Křivušské čarodějnice, Pletana, Šeptana a Vařena, respektive Karvaiová, Adamová a Sylvia A. Tak že bych se měl stát pedagogickým Zaklínačem? Jdu na to trénovat.  A kdo dočetl až sem, díky, ale nyní už jděte dělat ty opravdu zábavné věcí 😉

 

Další díl: Pedagogické info 3

Tags: , , , ,