Blog

Recenze: na webináři s Jarmilou Čechovou Jak udržovat dobré vztahy s žáky při online výuce

Po té minulé webinářové hromadě negativismu, amatérismu a hloupostí jsem si musel spravit náladu a zavítal jsem na několik webinářů jiných organizací. Jedním z nich byl webinář na téma „Jak udržovat dobré vztahy s žáky při online výuce„, což je aktuální a nebojím se toho slova – přímo žhavé téma. Lektorka Jarmila Čechová působí v organizaci „Škola, můj projekt„, která tento webinář…
Více

Rozhovor o strategii Líný učitel v Gramotní

Rozhovor o strategii Líný učitel

Pavel Bobek a jeho frontální omyly

Pavel Bobek, jak se píše v textu u jeho rozhovoru „Školy se tu vracejí k frontální výuce, ale děti nejsou pasivní. Výsledky mají skvělé, říká český učitel žijící v Londýně“ vystudoval politologii na FF UK a německo-rakouská studia na FSV UK. Pracoval v Goethe-Institutu v Praze jako mezinárodní koordinátor debatní soutěže pro středoškoláky Jugend debattiert. Posléze pokračoval ve studiu veřejné správy v Berlíně.…
Více

O poslání a neposlaní učitelů

Vždycky, když mě nějaký příklad dobré praxe učitelů nebo skvělý webinář dobře naladí, přijde něco, co můj optimismus dokonale zmrazí a iluze se rozplynou. Například v diskuzi Učitelů+ postovala předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová, neúnavná bojovnice za zájmy víceletých gymnázií, recenzi na moji knihu „Uč jako umělec“. Vybrala si z ní jeden citát: „Učit je poslání – proto…
Více

Recenze: na webináři s Michaelou Veselou o zločinu ve škole

Se jménem Mgr. Michaely Veselé jsem se setkal před několika lety, kdy jsem sledoval záznam jejího vystoupení o práci školy s rodiči. Zaujalo mě tehdy několik věcí. Za prvé, její tykání ve stylu Jarda Jágr právě přiletěl do Čech z Ameriky. „Je jedno, co učíš.“ A podobně. Také její rétorický styl v duchu pavlačové báby. A velmi nepřátelský obsah, kdy rozhovor…
Více