Napsal mi kolega Filip Tomeš: „Dnes se žákům podařilo něco úžasného, co jsem zažil za mou učitelskou praxi poprvé. Doslova se zažrali a ponořili do práce v hodině tak, že nikdo nezaznamenal, že zvonilo na přestávku. V rámci očekávaného výstupu problematiky ohrožených živočišných a rostlinných druhů jsem použil, vlastně tak trochu okopíroval Vaši aktivitu Expedice Afrika. Jako nestačil jsem…
Více
V pátek jsem poslouchal rozhovor se Stanislavem Balíkem a to mě vede k popisu jedné situace, která nedávno výrazně zčeřila vody. Na úvod jen podotknu, že kdysi jsem studoval na Fakultě sociálních studií v Brně. Jako student jsem poznal pět vysokých škol a výuka v Brně byla bez konkurence nejslabší, zejména přístupem ke studentům. Ale sama sociologie je fascinující obor…
Více
Ano, já vím. Kdybych využil čas, který věnuji rozborům etického kodexu učitele, přípravě své verze etického kodexu, byla by už hotová a mnohem lepší, než desatero, se kterým přišla Učitelské platforma. Chci ale z celé té ošklivé události vytěžit poučení, aby se něco podobného už nikdy neopakovalo. Co mě také zaujalo, je rozhovor jednoho z tvůrců tohoto desatera,…
Více
Kritizovat „etický kodex“ (které raději nazývejme „desatero“) se kterým halasně přišel ministr školství a náš šéfinspektor, je jako kopat do vysušené mrtvoly. Je to tak špatné, že se ani mouchy neslétnou. To, čemu bych se chtěl věnovat, jsou totální chyby, kterých se dopustil iniciátor a hlavní autor – Učitelská platforma – a v závěsu i ministr Balaš / potažmo celé…
Více
Přiznám se, že když jsem poprvé spatřil tzv. Etický kodex, se kterým s velkým halasem přišla média, nahlas jsem se rozesmál. Vůbec to nevypadá jako kodex, jaký mají lékaři, slovenští učitelé a podobně. Spíš je to něco, co udělám za jeden seminář se studenty peďáku. Přesně to označil jeden článek: je to prostě jen desatero – a ještě ne…
Více