Když dva dělají totéž, není to totéž. Přesně tohle mě opět napadlo na konci školního roku. Měl jsem v rámci jednoho projektu workshopy ve dvou školách, vždy pro dvě sborovny dohromady. Jen na dvě hodiny, což je něco málo o metodách a k tomu hodně nahrubo hodnocení, nějaké otázky – a konec. Jak píše E. Wallace v „Když gangsteři ovládli Londýn“:…
Více
Když dostávám od rodičů nebo žáků různé příklady špatné praxe učitelů, vždy mě napadá i tahle otázka: Jak to, že to neví vedení školy? Pokud to vědí, jak to, že nic nedělají? Nechtějí chránit děti, které jim svěřili rodiče? Jsou jim vlastní žáci lhostejní? Někdy si řeknete, že ředitel školy nemůže vědět úplně všechno. Ale když…
Více
Tak už je to tady, Ondřej Šteffl se zřejmě zbláznil. Jestli se to stalo v důsledku jeho funkce poradce nebo snad jako reakce na Kovyho skvělé reportáže (jedna je lepší než druhá), nevíme. Něco naznačovaly už jeho nápady, aby se na gympl místo přijímaček losovalo a také jeho zoufalá výzva, aby ten, kdo se nedostane na studijní…
Více
Učitel má podle mého názoru dva hlavní úkoly: 1) představit žákovi svůj předmět v co nejlepším světle a ukázat mu, že je zajímavý, přínosný a zábavný, 2) prostřednictvím činností ho naučit důležité dovednosti a softskilly, oborové i obecné. To lze pouze prostřednictvím žákovy činnosti a je to tedy otázka využitých metod, forem práce a aktivit. Učitel, pokud chce ve třídě pracovat kvalitně,…
Více
V souvislosti s údalostmi v CERMATu se mi vkrádá do hlavy několik otázek. První z nich je jasná: můžete věřit někomu, kdo lže, krade a podvádí? Protože v CERMATu se rozkrádalo ve velkém, jak se zpětně ukazuje. Tohle není „plýtvání“, to bylo vědomé a úmyslné rozkrádání. Cituji z tisku: „Když si navíc kontroloři vybrali náhodně skupinu 34 zaměstnanců a podívali se na ni…
Více