L. Ortová, která se nazývá „tradičním rodičem“, napsala text „Rozhodněte, měkká nebo tvrdá škola„, kde opravdu používá podivné označení „měkká“ a „tvrdá“ škola. I pokud na to přistoupíme, zvládla napsat několik nesmyslů, kterými otáčí celou věc na hlavu. U této autorky nikdy nevím, zda je to úmyslné zkreslování nebo prostě věci tak málo rozumí. Bůh suď, jak říkají…
Více
Zdeněk Sotolář napsal legrační paskvil s názvem „Debilizace ve školství povede k debilizaci vzdělávání“. To je ovšem, pokud si vypůjčím slovník toho pomýleného pána, debilita. Opravím ho hned na začátku: ona neprobíhá debilizace, ale názorová eskalace. A sám Sotolář se na ní nemalou měrou podílí. A neprobíhá ve vzdělávání, nýbrž v malém rybníčku učitelských sociálních sítí a pedagogických webů. Učitelé a ředitelé…
Více
Je to vlastně lapálie, ale myslím, že bych měl ilustrovat, jak reprezentuje některé učitele prezident falešné pedagogické komory Radek Sárközi. Podívejte se na další způsob, kterým „hledá, co nás spojuje“. Celý příběh začal recenzí, kterou uveřejnil Jaroslav Vávra, geograf z Technické univerzity v Liberci. Proč právě on recenzuje moji „Moderní didaktiku“, starou pět let, neví nikdo. Jeho…
Více
Na pedagogických sítích se objevuje trojice fanoušků státní maturity a zastánců Cermatu. Shodou okolností jsou všichni tři spojení s poněkud obskurní Asociací středoškolských češtinářů – Soukal je předseda, Stanzel místopředseda, Kostečka čestný předseda. Nu, to jsou jmenovitě asi všichni její členové, plus mínus, alespoň myslím. Zatímco všichni kolem vědí, že státní maturity stojí zbytečně promarněné miliony (celkově…
Více
Už máme za sebou mnoho pokračování (nedávno bylo 13. a do konce roku bude i 14.) pravidelné měsíční soutěže o Oslí uši. To už dělá hodně přes stovku děsivých, stupidních nebo mimoňských výroků a názorů. Tyto Oslí uši zveřejňuji na Facebooku a jsou připomínkou argumentů, se kterými se musíme i ve školách potýkat. Ale rozhodl jsem se, abych to vyvážil, že se…
Více