V minulém textu jsem psal, že se budu samostatně věnovat připomínkování revidovaného RVP. Není náhoda, že tento blog vychází na Silvestra, protože tohle připomínkování lze směle označit za silvestrovskou taškařici. Rád bych jen pro uvedl několik postřehů, které ukazují, jak toto připomínkování bylo nekvalitní a manipulativní. Tvrzení ředitele Národního pedagogického institutu (NPI) Ivo Jupy: „Považuji za…
Více
Stalo se, že v ZŠ Suchdol nad Lužnicí dal tatínek policista svému synkovi do penálu pero, které nahrává výuku. Tatínek chtěl zjistit, jak je to s těmi domácími úkoly, které učitelka v takovém množství dětem zadává. Pero blikalo a tím se vše prozradilo, škola poslala stížnost zaměstnavateli tatínka a o celé věci se rozepsala média. Ta zachovávala ve svých komentářích objektivitu…
Více
Proč? V podstatě nikdo, kdo znal RVP, nezpochybňoval jeho nadčasovost a kvalitu. Tento program umožňoval a umožňuje školám učit velmi svobodně, alternativně, ale i tradičně, mainstreamově. Jeho největší chybou bylo a je, že ho mnozí učitelé a velké většina škol neuměli a stále neumějí využít. Ještě po dvaceti let povinnosti ho realizovat zhruba 90% učitelů nezná ani přibližné znění očekávaných výstupů u…
Více
V minulém textu jsem psal o mizerném školním klimatu na Gymnáziu v Čakovicích, kde mnozí učitelé opovrhují svými studenty a maturity se mění v masakr, kde například z denní várky jsou vyhozeni všichni. Do jednoho. Jaká je tu asi kvalita vzdělávání, kde po čtyřech letech výuky nesloží ústní maturitu ani jeden žák z osmi? A další den třeba jen jeden? Záleží na tom…
Více
Psal jsem ve dvou blocích o tristní práci ředitelky Mgr. Martiny Ludíkové v Základní škole v Morkovicích, která mimo jiné kryje nevhodné a naprosto nepřijatelné chování „učitele“ Mgr. Petra Štulajtera, před kterým se žáci její školy musí navzájem varovat letáky. Co vyváděl tento člověk na základní škole? Ve zkratce: Uhodil žáka, jinými lomcoval nebo jim bolestivě mačkal ruku, vulgárně…
Více