Když dostávám od rodičů nebo žáků různé příklady špatné praxe učitelů, vždy mě napadá i tahle otázka: Jak to, že to neví vedení školy? Pokud to vědí, jak to, že nic nedělají? Nechtějí chránit děti, které jim svěřili rodiče? Jsou jim vlastní žáci lhostejní? Někdy si řeknete, že ředitel školy nemůže vědět úplně všechno. Ale když…
Více
Tak už je to tady, Ondřej Šteffl se zřejmě zbláznil. Jestli se to stalo v důsledku jeho funkce poradce nebo snad jako reakce na Kovyho skvělé reportáže (jedna je lepší než druhá), nevíme. Něco naznačovaly už jeho nápady, aby se na gympl místo přijímaček losovalo a také jeho zoufalá výzva, aby ten, kdo se nedostane na studijní…
Více
Učitel má podle mého názoru dva hlavní úkoly: 1) představit žákovi svůj předmět v co nejlepším světle a ukázat mu, že je zajímavý, přínosný a zábavný, 2) prostřednictvím činností ho naučit důležité dovednosti a softskilly, oborové i obecné. To lze pouze prostřednictvím žákovy činnosti a je to tedy otázka využitých metod, forem práce a aktivit. Učitel, pokud chce ve třídě pracovat kvalitně,…
Více
V souvislosti s údalostmi v CERMATu se mi vkrádá do hlavy několik otázek. První z nich je jasná: můžete věřit někomu, kdo lže, krade a podvádí? Protože v CERMATu se rozkrádalo ve velkém, jak se zpětně ukazuje. Tohle není „plýtvání“, to bylo vědomé a úmyslné rozkrádání. Cituji z tisku: „Když si navíc kontroloři vybrali náhodně skupinu 34 zaměstnanců a podívali se na ni…
Více
Jestliže něco definuje špatný stav výuky v českých školách, tak je to ono nesmyslné testování, kterého jsou účastni naši žáci. Mnoho učitelů snad ani nezná jiný způsob, jak ověřit látku a testují a písemkují jako smyslů zbavení. Často to vypadá, jako by se žáci učili jen kvůli testům a to byl ten jediný způsob, jak se učitel dostane ke…
Více