Blog

Jak se v ZŠ a MŠ Kounice ničí prvňáčci

Na FB Líný učitel jsem ukázal jednu z typických hodnotících prací Mgr. Markéty Pajer*vé, učitelky ZŠ a MŠ Kounice (Ruda a Sára nakupují). Jedna z maminek žáka popisuje její výuku svého syna: „Na začátku školniho roku mu dávala neustále škaredý razítka, malej mi nechtěl chodit do školy, tak jsem si s ní promluvila. Pak to bylo střídavě. Zhruba v říjnu nebo…
Více

Pedagogická fakulta v Liberci IV: predátor, který desetiletí ponižuje a obtěžuje studenty – doc. PhDr. Richard Jedlička, Ph.D

V nedávné době pohnul médii případ dlouholetého pedagoga Filozofické fakulty Univerzity Karlovy Petra Christova. Jak uvedli na CNN Prima News: „Někteří přiznávají, že na katedře, kde docent Christov působil, často vládly jizlivé a ironické poznámky, které některé studenty mohly ranit. Umím si představit, že to pro někoho může zajít do pocitu ponížení, přiznala absolventka“. Kam se…
Více

REVIZE RVP: Kulatý stůl „Co přinese RVP dětem?

V poslední době jsem viděl až moc webinářů na to, jak přínosné nebo spíše nepřínosné byly. Kdo má rád stručné shrnutí, aby neztrácel zbůhdarma čas, je tu pro něho Líný učitel.     První ze zhlédnutých webinářů, kterému se budu věnovat, byl Kulatý stůl, který organizovala SKAV (Stálá konference asociací ve vzdělávání) a EDUin. SKAV má od začátku rozumně…
Více

Projektory: Učitelé „plus“ – ale mnozí spíše pedagogika mínus!

Tak se nám zase někteří členové „virtuální sborovny“, tedy skupiny Učitelé+, kapánek znemožnili. Boss Učitelské platformy Petra Mazancová tvrdí, že skupina „tvoří záchrannou síť pro všechny učitele“. Já zase tvrdím, že si lže do kapsy. Jestliže se někdy někdo v té „síti“ zachránil, jindy je naopak síť děravá nebo omotá učitele hloupostmi. Vypadá to, že čím…
Více

Pro Učitelský měsíčník 1: Líný učitel vyučuje

Každý učitel při své výuce spoluvytváří se svými žáky třídní klima. Toto klima je pro každou třídu v každém předmětu jedinečné a velmi záleží na tom, jak kvalitní prací se pedagog prezentuje. On sám má totiž k dispozici ty nejúčinnější nástroje, jak klima utvářet a posilovat v něm ty aspekty, které žákům a jemu samotnému pomáhají. Výuka učitele by měla vytvářet prostředí,…
Více