Jestliže něco definuje špatný stav výuky v českých školách, tak je to ono nesmyslné testování, kterého jsou účastni naši žáci. Mnoho učitelů snad ani nezná jiný způsob, jak ověřit látku a testují a písemkují jako smyslů zbavení. Často to vypadá, jako by se žáci učili jen kvůli testům a to byl ten jediný způsob, jak se učitel dostane ke…
Více
Máme tady výsledky maturity, které jsou – tradičně – bídné. Z českého jazyka neuspělo u maturity 9,4% žáků. Skoro jsme si za ty roky zvykli, že jsme stát, který z maturity udělal nesmírně drahou, neužitečnou, byrokratickou, školometskou záležitost, která popírá dokument Rámcového vzdělávacího programu. Cermat a státní maturity jsou instituce, které kazí naše školství. Dělají ze středoškolského vzdělávání čtyřletý…
Více
„Občanská trojčlenka„, tedy trojice Ondřej Horák (Centrum občanského vzdělávání) & Tomáš Hazlbauer (CEDU – Centrum pro demokratické učení, o. p. s.) plus za Občankáře Petra Slámová (členka Asociace učitelů OV/SV) nedávno přišli s textem, který se jmenuje Doporučení v oblasti občanského vzdělávání Expertnímu panelu pro revize RVP ZV. Revize RVP je teď velké téma. Začínám mít obavy, že…
Více
Ve včerejším blogu jsem popisoval případ učitelky Mgr. Jaroslavy Součkové, která svým antipedagogickým hodnocením doslova devastovala prvňáčka, až byla maminku nucena vzít si ho do domácího vzdělávání. Součková žákovi první třídy, při svém působení na Základní školy Špitálská v Praze 9 už po několika týdnech docházky dávala čtyřky. Dokonce měl jako první známku za čtení pětku! K tomu připisovala poznámky…
Více
Na FB Líného učitele jsem zveřejnil ukázku hodnocení učitelky Mgr. Jaroslavy Součkové, která nesmyslně a nepochopitelně drtila žáka negativními komentáři a špatnými známkami. Její agresivita a nekompetentnost se dá doslova krájet. Případ se stal na Základní škole Špitálská, Praha 9. Už v prvních týdnech docházky si žák odnášel čtyřky a tohle se pak dělo celé dlouhé měsíce. Rukopisem, horším než…
Více