Rozhovor Robert Čapek pro Krásný rok
Nedávno jsem uveřejnil příspěvek o kolínské škole, kde stálo: „Stačilo pár zářiových dnů a děti na Základní škola Bezručova v Kolíně II se už bojí chodit do školy. Proč? Protože tam jako už celé roky řádí učitelka matematiky I. M. Ta si myslí, že matematika se má učit takhle: jeden den to frontálně vysvětluje, druhý den z toho mají…
Více
Také jsem byl léta na univerzitě a vím, co to je, být na nejnižším místě potravinového řetězce. Byl jsem asistentem / doktorandem, pak odborným aistentem / doktorem. Zažil jsem několik rekonkurzů na moji pozici. Zažil jsem ta nejhorší léta kolovrátku, kdy na ničem jiném než vědeckých bodech nezáleželo. Když máte pracovní smlouvu vždy na 3 –…
Více
Dovolím si hned v úvodu tvrdit, že pokud někdo učí nevhodně z hlediska metod, tedy používá přemíru frontální výuky (výklad, prezentace, řízenou diskuzi a práci s učebnicí), nemůže ani kvalitně hodnotit. A ten, kdo pestrými metodami rozvíjí dovednosti a softskills žáků, ten se naopak v tradičním používání klasifikace nemůže cítit dobře. Jedním z důvod je to, že známky, tak jak jsou používány, hodnotí…
Více
Zdá se, že v pomyslném souboji o nejhloupější učitelské názory máme vítěze. Stal se jím – tradáááá – Pavel Bobek! Tento člověk, který učil dva roky v Anglii, se nyní bůhvíproč cítí povolán veřejně vykládat, jak skvěle se v Anglii učí 😀 a jak se má učit i tedy. A protože toho o učení, pedagogice nebo didaktice moc neví, jal se zastávat i věcí,…
Více