VŠTE České Budějovice: podvodné studium a toxické pracoviště 6.

VŠTE České Budějovice: podvodné studium a toxické pracoviště 6.

Zdrojů z VŠTE České Budějovice, které jsou ochotné mně o podvodech a zlodějnách informovat, přibývá a možná vás bude zajímat, jak taková úzká skupina lidí (Vochozka – Rowland – Vrbka)  ovládla celou školu a udělala si z ní dojnou krávu. Okrádají a podvádějí stát, okrádají a podvádějí studenty a okrádají a podvádějí své vlastní zaměstnance. A protože bezcharakterní lidé nemají žádné zábrany, černou můrou je i pracovat v této instituci. Tedy pokud se oněch podvodů a krádeží nedopouštíte s nimi. Pojďme odkrýt další kameny a pozorovat hemžení té havěti pod nimi. Je ironické, že se tu studuje obor Řízení lidských zdrojů a vedení školy řídí své pracovníky za hranicí šikany a porušování zákona.

Moderní otrokářství

Na VŠTE funguje placený studijní program pro samoplátce, tedy cizince, kteří si ten program celý zaplatí. Nejvíc se tam objevují studenti z Indie, z nichž mnozí pracovali na různých projektech. Rektor Vochozka se jich vždy ujme a vytvoří v nich dojem, že jsou výjimeční a inteligentní a přitom nesmírně důležití pro chod školy. Ve skutečnosti fungují jako levná pracovní síla. Tito indičtí zaměstnanci si často nevyberou ani jeden den dovolené, neboť nevědí, na co mají a nemají nárok. Tito lidé přijeli za lepšími podmínkami a lepším životem a pracují za směšný plat téměř nonstop. Každý den do večera, přes víkendy a svátky… Jakmile z nich Vochozka vyždímal, co šlo, dostali výpověď. Bez znalostí byrokracie, bez zastání a bez pomoci náhle neměli vízum, protože neměli ani práci, která na to vízum byla vázána. Moderní otrokářství – možná by to měl Vochozka přednášet studentům, na škole by našli dost příkladů. Jenomže to by se vlastně Vochozka musel nějak zajímat o výuku, že? Na to má ale přece studenty.

Bezcenné diplomy

V minulém blogu jsem uvedl mail od dvou studentek VŠTE, které projevily obavu o hodnotu svého studia a svých diplomů. Upřímně řečeno, diplom VŠTE nemá moc velkou hodnotu. Protože ve škole, kde se podvádí se vším (od dotací, přes diplomy a odborné texty až po stipendia), se podvádí i ve studiu. Už jsem psal, jak se na některé studijní obory povinně přihlašují zaměstnanci, jiní zase dostávají tituly bez docházky (a diplomky za ně na pokyn Vochozky píšou studenti) a další mají VIP státnice.

Stává se také, že váznou akreditace a pak se dějí věci jako z komedie, ale ve skutečnosti je to tragédie této školy a jejich studentů. Například první rok student studoval ekonomiku, ale ta nedostala na další rok akreditaci. Takže se všichni studenti převáděli do jiného akreditovaného programu, ale reálně se vyučovaly předměty z toho neakreditovaného programu. Takže student přišel do hodiny, kde měl v rozvrhu napsanou logistiku, ale reálně ho vyučující učil ekonomiku. A doufalo se, že akreditace se obnoví a pak se zase všichni studenti převedou zpět do jejich původního programu. Jenže to se nestihlo – a najednou musí student, který studoval dva roky ekonomiku, dělat státnice z logistiky. Jakou úroveň asi tyto státnice mohly mít? To víte, že se to kamuflovalo, ale chtěli byste takového pracovníka ve své firmě? To školu nezajímalo, hlavně že celou dobu šly peníze ze školného. Falešné studium, falešné diplomy, falešné tituly…

Řízení lidských zdrojů

Vochozka a jeho přisluhovači, především pak Rowland, vytvořili toxické pracovní prostředí, ve kterém je jediným pohonem strach. Tihle lidé nastolili místo podnětného a svobodného akademického prostředí nevídanou tyranii, kde se pracovníkům neustále vyhrožuje výpovědí. Všechny úkoly musejí být plněny v nesmyslných termínech – „do druhého dne“, „do hodiny“, „do půlnoci“. Úkoly většinou nejsou pořádně vysvětleny, jen „tohle chce pan rektor, tak to udělej“, přestože to nebývá v popisu práce dané osoby. Pokud se člověk ozve, že to není v jeho kompetenci nebo je to nesplnitelné v zadaném časovém úseku, je mu vyhrožováno, že když se mu to tedy nelíbí, tak příští týden už do práce chodit nemusí. Musíš vyzvednout dítě? Tak si to dělej klidně doma přes celou noc, ale jestli to nebude hotové, už do práce chodit nemusíš. Máš jen poloviční úvazek? To je jedno, tady máš práce jak pro jeden a půl úvazku, jestli se ti to nelíbí, tak už do práce chodit nemusíš. Máš naplánovanou dovolenou půl roku dopředu? Nezájem, pokud nepřijdeš do práce i ve své řádně nahlášené dovolené, už nemusíš chodit vůbec. Jsi nemocný? Nezájem, i přes neschopenku ti budeme posílat úkoly a volat v jakoukoliv denní i večerní dobu, pracovat musíš pořád. Jestli nebudeš, už do práce chodit nemusíš. Je víkend a ty nepracuješ a neodepisuješ na maily? Tak už do té práce raději nechoď.  Proč je to horší než v korporátu? Protože tam jsou mechanismy, které bossingu zabraňují nebo ho minimalizují a dávají možnosti, které pracovník může použít. Víte, kdo na VŠTE vede odbory? Vochozka a Rowland. Ta má ještě další dobře placenou funkci: je to „manažerka kvality“. Její činnost v této funkci není moc namáhavá. Pouze jednou udělala přednášku o tom, jak si mezi sebou nesmějí zaměstnanci psát, jak nesmějí psát nikomu z jakéhokoliv oddělení, ale absolutně o všem lze komunikovat pouze se svým přímým nadřízeným. Její jediná akce jako manažerky kvality je hezky ilustrativní, že?

Vševědoucí a všemoudrá Rowland

Mimochodem, když už jsme u Zuzany Rowland, věděli jste, že je „znalkyní“ také v oboru městské dopravy a silniční dopravy (analýza dopravních nehod a jejich příčin)? S jakým vzděláním a jakou praxí? Já vám povím něco o jejím vzdělání: bakalářem byla v oboru ekonomie podniku (vedoucím její práce byl Vochozka :-D), inženýrkou v oboru logistika a doktorát (samozřejmě žilinský 🙂 ) dostala v oboru Ekonomika a manažment podniku. Něco o dopravě? Ne, Rowland dopravě rozumí asi jako moje teniska poezii, ale co na tom záleží? Posudky bude stejně nejspíš psát nějaký student z literární dílny. Ale prachy nečekají. Vrcholem téhle šaškárny je pak docentura. Rowland v roce 2015 absolvovala kurz didaktiky pro akademické pracovníky a pedagogické minimum a to ji zřejmě opravňovalo k tomu, aby habilitovala z oboru (podržte se) oborová didaktika! Já vám nyní povím, jak je to ve světě bez podvodů a korupce. Člověk studuje nějaký obor, dostuduje ho, udělá státnice a obhájí diplomovou práci. Pak je Mgr. nebo Ing. a pokud ve svém oboru učí na vysoké škole, měl by dělat doktorát. Ten trvá většinou v rychlém režimu tři roky, ale není vzácností, že někomu trvá pět let nebo i více. Napsat a obhájit disertační práci není jen tak, často bývá velmi náročné i studium, kde jsou i komisionální zkoušky. A pak takový člověk dělá vědu, píše odborné texty – zhruba deset let ale nezřídka i více. Jako zralý a osvědčený odborník, který o tom oboru publikoval mnoho statí, pak obhajuje svou habilitační práci. Někdo se k tomu nedostane ani za celou dvacet let nebo i déle trvající vědeckou dráhu. Je naprosto nemyslitelné, aby někdo bez podvodů a korupce udělal doktorát a docenturu za čtyři roky jako Vrbka – a to i když za něj na tom pracoval celý tým lidí. Je naprosto nemyslitelné, aby někdo bez podvodů a korupce napsal a obhájil habilitační práci bez jakékoliv odborné činnosti a publikování v daném oboru, kterým by v případě Rowland měla být didaktika nebo pedagogika. A to ještě víme, že za Vrbku a Rowland psali odborné texty k tomu účelu pověření pracovníci VŠTE. Ale stalo se. Kdo byl jedním z oponentů té habilitační práce? Přece doc. Ing. Jarmila Straková z Rowlandové VŠTE, docentka v oboru management. Ano, habilitaci z oboru pedagogika, kterou Rowlandová psala po absolvování kurzu a pedagogického minima, oponovala docentka z oboru management. Kde se tahle fraška konala? Na Vysoké škole DTI v Dubnici nad Váhom. Znám jednoho docenta ornitologa. Nechcete v Dubnici, aby hodnotil habilitační práci z jaderné fyziky? Vám je to tam přece všechno jedno, Kocourkov a parodie na vysokou školu, hlavně když ruka ruku myje. To, že prof. PaedDr. Tomáš Lengyelfalusy, PhD., z katedry školskej didaktiky Vysoké školy DTI v Dubnici nad Váhom bere plat i jako zaměstnanec VŠTE České Budějovice (jako samostatný vědecký pracovník!), je určitě jenom náhoda, stejně jako to, že je pod habilitací Rowland podepsaný a stejně jako to, že právě tato škola udělila Vochozkovi titul Doctor honoris causa… A teď si jen doplňte do obrázku, že na Slovensku si Vochozka, Rowland a Vrba jednu vysokou školu koupili. To se bude kupčit!

Mimochodem, mezi všemi těmi slovenskými akademiky hlasoval „pro“ Rowlandové habilitaci i prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D., z pražské Karlovy univerzity. Možná bychom se pana profesora mohli zeptat, proč jezdí za takovým cirkusem na Slovensko? Odpověď by mohla být, že kdyby tohle Rowland zkusila na české univerzitě, včetně Karlovky, hnali by ji svinským krokem. Ještě mají někteří akademici kousek hrdosti v těle. To, že můžete habilitovat z didaktiky s pouhým pedagogickým minimem na Vysoké škole DTI, která se nezmohla ani na to, aby akreditovala magisterské učitelské obory a má tam jenom bakaláře, to je už jen jahůdka na dortíku. Možná byste mi mohli říct – to se děje na vysokých školách normálně. Ok, i kdybyste měli pravdu, nebude to méně hloupé, nepoctivé a trapné.

Tomáš Krulický

Na VŠTE není jen Vochozka, Rowland a Vrba. Jsou tu i další výtečníci, podílející se na podvodech nebo toxické atmosféře. Například Tomáš Krulický, který byl na VŠTE dlouhé roky vedoucím oddělení znalecké činnosti na Ústavu znalectví a oceňování. Pamatujete? To jsou ty posudky, které za Vochozku psaly studentky ve druháku. Kdo a co psal za Krulického, nevím, ale popíšu vám, jak si představuje řízení lidských zdrojů: nutil své podřízené vyplňovat tabulku s tím, co mají v plánu ve svém volném čase, po pracovní době. A jakmile neměl člověk nic vyplněného, nebo to podle něj nebylo dostatečně důležité, jakýkoliv den v týdnu pak mohl Krulický nařídit přesčas. Neplacený samozřejmě, protože placené přesčasy se na VŠTE neuznávají. Další kvalitní práci s lidskými zdroji předváděl Krulický nabíráním nových a nových mladých slečen a paní na pozice svých asistentek nebo různých referentek. Žádná z nich tam nevydržela ani celou zkušební dobu. Krulický své podřízené obtěžoval dost nevhodným způsobem, tahal je za vlasy, neustále jim narušoval osobní zónu, nařizoval jim „dress code“, který obsahoval sukně a podpatky. Hlášení těch zaměstnankyň, které se odvážily oznámit problém na personálním oddělení, se samozřejmě nijak neřešila a vše se zametlo pod koberec. Nikomu nebylo divné, že se na těch pozicích nikdo dlouho neudržel a inzeráty na tyto pozice se vůbec nemusely mazat z webu. Dívky se tam točily jak v otočných dveřích v obchoďáku. Hlavní bylo, že Krulický byl také jednatelem ve firmě Znalecká kancelář – jih s.r.o., kam Vochozka a Rowland odklánějí své miliónky ze školy. A to jediné se na VŠTE počítá.

Jak lehce se vyhazuje

Další lekcí pro všechny fanoušky práce s lidskými zdroji je lehkost, s jakou můžete z VŠTE vyletět na dlažbu. Pracovníci VŠTE tak nějak vědí o šmelinách svého vedení, ten ví to a ten zase něco jiného, ale nemají důvod jít do sporu. Nevědí jak a nechtějí ohrozit svou pracovní pozici. Není lehké přijít o svou práci, i když máte šéfy šejdíře a jste jimi znechuceni. Současná vlna nátlaku ale sílí a věci se zhoršují i pro ty, kdo zavírali obě oči. Peklo začalo ve chvíli, kdy najednou z ničeho nic byl pod všemi dokumenty podepsán Vochozka jako rektor. Přestože ještě rektorem nebyl (stále byl rektor Stehel), najednou bylo Stehelovi zakázáno se podepisovat a všude ho podepisoval Vochozka jako nějaký jeho šéf. To bylo v říjnu 2024. Vědělo se tedy, že dalším rektorem bude Vochozka, a přestože měl být rektorem až od ledna 2025, tak prakticky tak působil už právě od podzimu 2024. Tolik k tomu, jak se na škole dodržují zákony a jakou cenu tady mají akademické volby.

Ale k věci, protože nyní odhalím tu velkou „záhadu“: jak je možné, že tu lidé stále odcházejí tak lehce a ze dne na den. Jak to, že všichni přistoupí na dohodu o ukončení pracovního poměru, i když se v té dohodě třeba píše, že končí za dva dny a nemají nárok na odstupné? Vždyť když chtějí někoho vyhodit pro nadbytečnost, tak mu musí dát odstupné a navíc další rok tu pozici neobsadit! Takže – kam ti lidé mizí? Jde o trik s osobním ohodnocením. Na VŠTE mají všichni velmi nízké základní složky platu a poměrově k tomu vysoké osobní ohodnocení. Jenže osobní ohodnocení není nároková složka mzdy. Jednoho krásného dne, po tolika letech práce a vyhovění každé „kravině“, kterou po vás chtějí, můžete upadnout v nelibost. Pak vám na stůl přistane odebrání osobního ohodnocení. Bez udání důvodu – protože ten důvod uveden být nemusí. Takže najednou máte plat jen lehce nad minimální mzdou. A za to se v tomhle pekle opravdu pracovat nevyplatí. Takže co uděláte? Podepíšete dohodu a jdete pryč. Takhle se zbavují lidí, aby jim nemuseli dát ani korunu navíc. Žádné odstupné, žádné poděkování, nic. Léta práce skončí z hodiny na hodinu. I když se člověk vlastně reálně ničím neprovinil, pracovní úkoly plnil, jenom už tam byl moc dlouho a moc viděl do toho, co se tam děje. A kdo nastoupí na jeho místo? Studentky. Studentky z Ukrajiny pracující jen za stipendium. Víme už, že stipendium se na VŠTE používá jako měna, kterou Vochozka vyplácí svým oblíbencům. A tím nemyslím jenom Apanovych. Nezapomínejte, to už pár měsíců není studentka. Nyní to je ředitelka Úseku vnějších vztahů!

Yelyzaveta Apanovych

Yelyzaveta Apanovych povstala z pomocné síly rovnou na ředitelku Úseku vnějších vztahů a také na osobu, která si jako Vochozka vyjednala provize vyplácené z prostředků školy. Té školy, která ji na výplatnici dává gáži na úrovni stovek tisíc. Tato osoba je unikát i na protekční poměry na VŠTE. Rektor Vochozka ji chrání všemi možnými způsoby a na poradách se o ní vyjadřuje jako o „krásné a inteligentní mladé ženě“. Pracovníci tří oddělení, kterým šéfuje, však poznali, že tato žena je tak nekompetentní a neschopná, že (cituji): „každému dojde, jak se k těmto pozicím dostala“. Je to sice „ředitelka“ a budoucí prorektorka, ale podle mých zdrojů nedokáže ani udržet myšlenku, natož něco pořádně naplánovat. Příklady jejích zmatených, doslova mimoňských příkazů tu mám k dispozici, ale pro běžného čtenáře nemusí být úplně srozumitelné. Jen si třeba jako příklad představte, že jako její podřízený dostanete za úkol připravit místnost a občerstvení na jednání školy s partnerem (delegací nebo firmou). A teprve na místě se od Apanovych telefonicky dozvíte, že to vy ono jednání za VŠTE povedete! Nejen že nemáte podklady, nevíte, co a jak se bude řešit, ale ani to, kdo vlastně bude vaším partnerem pro to jednání. Běžný den na VŠTE. Ale hlavně že za Apanovych zvedáte hovory, vyřizujete za ni maily a neprodleně řešíte její nesmyslné úkoly. Teď takový úkrok stranou: napíšu obecně, co mě napadlo a nemá to žádnou souvislost s tím, co píšu výše. Starší muži někdy podlehnou kouzlu mladší ženy. Někteří kvůli ní i hubnou, dávají jí dary, platí jí různé věci, zaměstnávají ji ve svých firmách na vyšších pozicích bez ohledu na její dovednosti, vzdělání i praxi… Což není problém, pokud vám ta firma patří. A nyní zpět k tématu: patří Vochozkovi VŠTE?

 

 

Předchozí texty:

VŠTE České Budějovice: podvod, kam se podíváš 1.

VŠTE České Budějovice: podvod, kam se podíváš 2.

VŠTE České Budějovice: podvod, kam se podíváš? 3.

VŠTE České Budějovice: ten nejhorší z podvodů 4.

VŠTE České Budějovice: může škola sama zastavit podvody? 5.

 

 

 

 

 

 

Tags: , , , , , ,