Pokud chce pedagog najít, co je nového ve školství, má několik možností. Jednou z nich je zavítat na weby jako jsou Česká škola nebo Pedagogické info. Shodou okolností zrovna mezi nimi nepanuje žádné přátelství, ale o tom později. Na druhou stranu, i když takový pedagog dostane čerstvé informace, pokud zabrousí do diskuze, dostane se mu i nevybíravé masáže. Pojďme…
Více
Tak nám zase náš český rybníček vyplavil jako zdechlou rybu testík, který ilustruje bídu české školy víc než pět výzkumů. A navíc, i když nechápu proč, se při jeho pročtení mnozí ptají, co je na něm tak špatného? To velmi rád vysvětlím, protože bych rád, aby podobné obludnosti z českých škol zmizely. Takže takto vypadá test z Vlastivědy pro 4. třídu.…
Více
I když jsem byl kdysi jen obyčejný a zmatený mladý učitel ze základní školy, jakmile jsem jen malinko začal učit na univerzitě, hned mě posílali lektorovat. Začínal jsem tam, kam nikdo nechtěl jít: třeba u mistrů odborného výcviku, ve zvláštní škole a podobně. Takže moje lektorská „kariéra“ má začátek přesně v roce 2000. Uvádím to proto, že se mi…
Více
L. Ortová, která se nazývá „tradičním rodičem“, napsala text „Rozhodněte, měkká nebo tvrdá škola„, kde opravdu používá podivné označení „měkká“ a „tvrdá“ škola. I pokud na to přistoupíme, zvládla napsat několik nesmyslů, kterými otáčí celou věc na hlavu. U této autorky nikdy nevím, zda je to úmyslné zkreslování nebo prostě věci tak málo rozumí. Bůh suď, jak říkají…
Více
Zdeněk Sotolář napsal legrační paskvil s názvem „Debilizace ve školství povede k debilizaci vzdělávání“. To je ovšem, pokud si vypůjčím slovník toho pomýleného pána, debilita. Opravím ho hned na začátku: ona neprobíhá debilizace, ale názorová eskalace. A sám Sotolář se na ní nemalou měrou podílí. A neprobíhá ve vzdělávání, nýbrž v malém rybníčku učitelských sociálních sítí a pedagogických webů. Učitelé a ředitelé…
Více