Blog

Když Línému učiteli píše Pedagogický hrdina

Píše mi kolega: Hezký den, pane Čapku, vnímal jsem vás od počátku, co znám vaši práci, jako hrdinu. Jako gladiátora, který bojuje za děti a jejich přirozenost. A byl to skvělý pocit. Až do doby, kdy jsem začal chtít být hrdinou taky, a začínal tedy na klasické škole dělat věci jinak, známkovat motivačně, kooperativní výuku, dělat tvořivé a zajímavé…
Více

Čtenářský deník. Zaprděně nebo moderně?

Vedení  spolku „Učitelská platforma“ to využívá jako promo a s notnou dávkou hrdosti omílá opakovaně o FB skupině Učitelé+ jako že jde o „největší virtuální sborovnu“ či nějak podobně. Mají na mysli, že skupina má 20,7 tisíc členů, což je asi nejvíc v učitelském šuplíčku. Je to více, než třeba má FB stránka Ivy Kubelkové, ale zase méně, než má kapela…
Více

Česká školní inspekce neví, co dělá. Naše školství potřebuje, aby se vzpamatovala.

Když se podíváte na dokumenty České školní inspekce, jakoby je psal ten nejlepší z pedagogů, kterému hoří srdce pro kvalitní edukaci a inspiruje se skvělou alternativou. Jenomže když se pak zaměříte na činnost konkrétních inspektorů, je to úplně jiné kafe. Vyčichlé a nechutné. V inspekčních zprávách jsou pitomosti typu „výklad učitele poskytoval dostatečný prostor pro komunikaci žáků„. Nebo ve…
Více

Když učitelka šikanuje, ředitel zastrašuje a inspekce lže II – odpověď řediteli

Příklad šikanované holčičky ve druhé třídě vzbudil pozornost. V diskuzi zaznělo i toto: „Jakožto autor byste měl v rámci alespoň základu investigace dát možnost vyjádření i druhé strany.“ Hned v úvodu musím prohlásit, že nejsem investigativní pistatel. Někdy ale hodnotím situace nebo testy nebo různé kauzy z hlediska kvalitní edukace. Pokud je test s pětkou na papíře, je to nezpochybnitelné. Daný případ,…
Více

Když učitelka šikanuje, ředitel zastrašuje a inspekce lže

Přímo neuvěřitelný je případ, který má hned několik fází. Táhl se dlouho a smutně skončil před několika měsíci. To ale neznamená, že nám nemůže přinést poučení i dnes. Jeho aktéři jsou stále pracují ve svých institucích, žákyně už je naštěstí ve škole jiné. V každé části děje se udály věci, které nemají s kvalitním vzděláváním nic společného. Úplně na…
Více