Píše mi kolega: Hezký den, pane Čapku, vnímal jsem vás od počátku, co znám vaši práci, jako hrdinu. Jako gladiátora, který bojuje za děti a jejich přirozenost. A byl to skvělý pocit. Až do doby, kdy jsem začal chtít být hrdinou taky, a začínal tedy na klasické škole dělat věci jinak, známkovat motivačně, kooperativní výuku, dělat tvořivé a zajímavé…
Více
Vedení spolku „Učitelská platforma“ to využívá jako promo a s notnou dávkou hrdosti omílá opakovaně o FB skupině Učitelé+ jako že jde o „největší virtuální sborovnu“ či nějak podobně. Mají na mysli, že skupina má 20,7 tisíc členů, což je asi nejvíc v učitelském šuplíčku. Je to více, než třeba má FB stránka Ivy Kubelkové, ale zase méně, než má kapela…
Více
Když se podíváte na dokumenty České školní inspekce, jakoby je psal ten nejlepší z pedagogů, kterému hoří srdce pro kvalitní edukaci a inspiruje se skvělou alternativou. Jenomže když se pak zaměříte na činnost konkrétních inspektorů, je to úplně jiné kafe. Vyčichlé a nechutné. V inspekčních zprávách jsou pitomosti typu „výklad učitele poskytoval dostatečný prostor pro komunikaci žáků„. Nebo ve…
Více
Příklad šikanované holčičky ve druhé třídě vzbudil pozornost. V diskuzi zaznělo i toto: „Jakožto autor byste měl v rámci alespoň základu investigace dát možnost vyjádření i druhé strany.“ Hned v úvodu musím prohlásit, že nejsem investigativní pistatel. Někdy ale hodnotím situace nebo testy nebo různé kauzy z hlediska kvalitní edukace. Pokud je test s pětkou na papíře, je to nezpochybnitelné. Daný případ,…
Více
Přímo neuvěřitelný je případ, který má hned několik fází. Táhl se dlouho a smutně skončil před několika měsíci. To ale neznamená, že nám nemůže přinést poučení i dnes. Jeho aktéři jsou stále pracují ve svých institucích, žákyně už je naštěstí ve škole jiné. V každé části děje se udály věci, které nemají s kvalitním vzděláváním nic společného. Úplně na…
Více