Blog

Případ SPŠ stavební v Lipníku nad Bečvou I.: ředitel ing. Petr Kolajta

Podobných případů je v našem školství mnoho, ale vždy mě překvapí ta bezbřehá arogance a zdánlivá nepostižitelnost podobných ředitelů škol. Vytvářejí toxické prostředí a myslí se, že na ně nikdo nemůže. Třeba takový ing. Petr Kolajta, ředitel SPŠ stavební v Lipníku nad Bečvou. Vzdělání sice nerozumí, leadership je pro něj sprosté slovo, ale copak je to pro ředitele školy…
Více

Případ SPŠ stavební v Lipníku nad Bečvou II.: paní ředitelová, Markéta Kolajtová

Každý správný tyran ředitel si také ve sborovně hýčká své příbuzné, ideálně manželku. Pak jsou vlastně ve sbrorovně tyrani dva, jeden hezky doplňuje druhého. Taková ing. Markéta Kolajtová je toho hezkým příkladem. Jak popisuje pedagog z SPŠ stavební v Lipníku nad Bečvou: „Díky ustanovení Ing. Kolajty do funkce ředitele získala velmi silnou pozici jeho žena Ing. Kolajtová.…
Více

Učitelská platforma, lži, podvody a bláboly: co se to s nimi děje?

Tak trochu jsem užasl, když jsem si přečetl výroky předsedkyně Učitelské platformy Petry Mazancové. Pro iRozhlas uvedla o učitelích „Mají hrozně dlouhou zkušenost s tím, že o platech učitelů se hodně mluví, ale reálně se zvednou o hrozně málo, nebo se sliby vůbec nenaplní. Takže skepse je velká.“ Pro mě je tohle úlet, absolutní pitomost, takže jsem na to…
Více

Ten kdo kritizuje své vlastní vzdělání, podceňuje sám sebe?

Napsala mi kolegyně a položila otázku, kterou dostávám i na seminářích ve sborovnách. Proto bych rád využil její mail a odpověděl takto nejen jí, ale i dalším kolegům, které by to třeba zajímalo. Kolegyně napsala: „Vaše jméno jsem v čase svých studií neznala. Jsem ročník 1980, žádný div. Poprvé jsem se o Vás dozvěděla v Třebíči před třemi lety od jedné své…
Více

Přiručka pro učitele ke „skandální“ učebnici dějepisu: rozbor didaktika aneb frontálka není badatelská výuka!

Po rozboru samotné učebnice „Soudobé dějiny, badatelská učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ a VG“ se nyní budu věnovat „Soudobé dějiny pro 9. ročník ZŠ a VG, přiručka učitele badatelského dějepisu“. V předchozí diskuzi totiž ukázali autoři minimum sebereflexe, nikde žádnou chybu neudělali, učebnice získala cenu, je skvělá. Takže určitě nebude od věci vysvětlit lépe, co to znamená kvalitní didaktika.…
Více