Tak trochu jsem užasl, když jsem si přečetl výroky předsedkyně Učitelské platformy Petry Mazancové. Pro iRozhlas uvedla o učitelích „Mají hrozně dlouhou zkušenost s tím, že o platech učitelů se hodně mluví, ale reálně se zvednou o hrozně málo, nebo se sliby vůbec nenaplní. Takže skepse je velká.“ Pro mě je tohle úlet, absolutní pitomost, takže jsem na to…
Více
Napsala mi kolegyně a položila otázku, kterou dostávám i na seminářích ve sborovnách. Proto bych rád využil její mail a odpověděl takto nejen jí, ale i dalším kolegům, které by to třeba zajímalo. Kolegyně napsala: „Vaše jméno jsem v čase svých studií neznala. Jsem ročník 1980, žádný div. Poprvé jsem se o Vás dozvěděla v Třebíči před třemi lety od jedné své…
Více
Po rozboru samotné učebnice „Soudobé dějiny, badatelská učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ a VG“ se nyní budu věnovat „Soudobé dějiny pro 9. ročník ZŠ a VG, přiručka učitele badatelského dějepisu“. V předchozí diskuzi totiž ukázali autoři minimum sebereflexe, nikde žádnou chybu neudělali, učebnice získala cenu, je skvělá. Takže určitě nebude od věci vysvětlit lépe, co to znamená kvalitní didaktika.…
Více
Žádné učebnici se v médiích nedostalo tolik pozornosti, jako té s názvem „Soudobé dějiny, badatelská učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ a VG“. Ta se stala katalyzátorem odborných i osobních sporů a získala si pozornost, kterou si ani nezaslouží. Kolem této učebnice se rozhořela bitva, které mnozí historici věnovali už několik textů, různě na sebe reagují a vyčítají si všelijaké věci. Dokonce…
Více
Původně jsem nechtěl o prázdninách psát blog, ale nedávné vyjádření Učitelké platformy mě nazdvihlo z mého prázdninového lehátka na Bahamách. Takový alibismus! O co jde? O ten vynechaný paragraf v zákoně o pedagogických pracovnících. Jakmile tenhle paragraf zmizel, hned dostali ředitelé škol pokyn od ministerstva: „Ruší se právo pedagogických pracovníků na využívání metod, forem a prostředků dle vlastního uvážení v souladu se zásadami…
Více