Blog

Pro Učitelský měsíčník 6: Líný učitel brainstormuje

Ve výčtu metod se velmi často objevuje „brainstorming“. Je to jedna z evokačních metod, i když její využití může být mnohem všestrannější. Mnoho pedagogů předpokládá, že je to metoda velmi dobře realizovatelná a v podstatě „snadná“ – aniž by ovšem tuto metodu reálně používali. Představa, že žáci „vykřikují“ své nápady, jim připadá nepatřičná. Někteří mají obavy třeba z nadměrného hluku…
Více

Víceletá gymnázia jsou škůdci vzdělávání aneb 10 omylů V. Valíkové

Veronika Valíková je celkem známá učitelská persóna. Publikuje často, občas jsou její myšlenky dobré, občas napíše hlouposti. Vrchol toho druhého je její poslední blog, který se jmenuje „10 důvodů, proč u nás zachovat víceletá gymnázia“. V plánu je sice pouze zmenšit jejich počet – bohužel nic než tohle snížení asi neprojde a kdoví jestli – ale proč hned…
Více

Rozhovor pro Víkend

Rozhovor Roberta Čapka pro časopis Víkend

Příběh o žákovi, který zachraňuje ostatní před učitelkou s nožem

Tento příběh jsem sledoval dlouhé měsíce a velmi mě tížil na srdci. Ukazuje něco z toho, co není v našem školství v pořádku a jaké to může mít následky. Na Základní škole F. H. v jistém hornickém městě docházel prvostupňový žák Tomáš. Maminka píše:  Jeho třídní učitelka – L. K. – ho systematicky a dlouhodobě šikanovala. Její vztah k němu se výrazně zhoršil od…
Více

Změna školy: risk, který se může hodně vyplatit!

Když mi rodiče posílají případy nekvalitní práce učitelů, leckdy jde o vyšší třídy. Nejhorší ale je, když špatnou učitelku potká žák na prvním stupni nebo dokonce prvňáček. Učitelka prvního stupně má na dítě obrovský vliv, je to často třetí, někdy i druhý nejdůležitější dospělý v životě dítěte. Pokud nevykonává svou práci dobře, důsledky mohou být fatální, dlouhodobě poškozující.…
Více