ZŠ Morkovice III: učitel Štulajter je nový typ českého učitele, vyhrožuje žákům a na porady nechodí

ZŠ Morkovice III: učitel Štulajter je nový typ českého učitele, vyhrožuje žákům a na porady nechodí

Psal jsem ve dvou blocích o tristní práci ředitelky Mgr. Martiny Ludíkové v Základní škole v Morkovicích, která mimo jiné kryje nevhodné a naprosto nepřijatelné chování „učitele“ Mgr. Petra Štulajtera, před kterým se žáci její školy musí navzájem varovat letáky. Co vyváděl tento člověk na základní škole? Ve zkratce:

  • Uhodil žáka, jinými lomcoval nebo jim bolestivě mačkal ruku, vulgárně jim nadával („ty šuline, máčknu ti kule, tak, že ti oči vyletí z důlku“ a podobně);
  • Opakovaně žákům vyhrožoval fyzickým násilím, běžně na ně řval;
  • Opakovaně opouštěl výuku, aby si mohl ve svém kabinetu zakouřit a třídu dozoroval z okna, což je podle ředitelky „v pořádku„;
  • Běžně začínal výuku o 10 – 20 minut později a ukončoval ji výrazně dříve, než by měl;
  • Hladil nezletilé žákyně a vtrhával do jejich šatny, když se převlékaly, což ředitelce školy vůbec nevadí, prý je to „jako by měly plavky„;
  • „Učil“ tak, že pouštěl celou hodinu žákům filmy;
  • Nezletilé dívky častoval sexuálními narážkami, například co na nich je „sexy“;
  • Bral děvčatům bez dovolení čokoládové tyčinky, ze kterých si ukousl a vrážel jim je zpátky do úst, stejně tak jim pil z lahví, což ředitelka školy označovala jako „kontrolu kvality vody„.

Zkrátka jednání člověka, který o učitelství neví nic, jako člověk nestojí ani za zlámanou grešli a který nemá ve škole co dělat. Přesto ho ředitelka Ludíková kryla a bránila, omlouvala jeho nepřijatelné činy, ignorovala stížnosti (včetně písemných), zastrašovala děti a nutila je, aby se Štulajterovi omluvily (!). Protože moje články vyšly v srpnu, možná by někoho zajímalo, zda tento člověk ve škole stále učí. Učí. Základní škola v Morkovicích prostě potřebuje ve svých řadách „učitele“, který mluví s dětmi takto: „z mých hodin budeš domů chodit pochcanej a posranej…..“ Petr Štulajter stále učí matematiku, pracovní činnosti, anglický jazyk a dokonce i chemii. Způsobem sobě vlastním, tedy mizerně. Žáci si napíší zápis a tím končí veškerá výuka. Co je opravdu pikantní a ukazuje tu bídu vedení školy je to, že Štulajter nechodí na porady, jelikož se prý „na nich necítí komfortně„. Škoda, že nemyslí na žáky, aby se ti na jeho hodinách cítili komfortně. Ředitelka školy už asi nemohla více ukázat svou neschopnost, když si nedovede ani sehnat všechny učitele na svou poradu. Jaké další pracovní povinnosti bude Štulajter ignorovat, protože se na nich necítí „komfortně“? Možná se Štulajter přestane časem cítit komfortně i ve třídě, co kdyby dostával plat za to, že vůbec nebude chodit do školy? 

Proč ředitelka takového člověka vůbec přijala do pracovního poměru jako učitele? Nezajímala se o jeho pracovní historii, nechtěla žádné reference od bývalých zaměstnavatelů? Je jí opravdu úplně jedno, kdo vzdělává děti ve škole? Protože i na jiné škole to bylo v bleděmodrém to samé. Napsala mi žákyně ze SOŠ Jana Boska v Kroměříži: „Bohužel i já jsem byla součástí jeho nechutného sexuálního chování. Učil mě naštěstí jenom jeden rok, v prváku na SŠ. Když tak na to vzpomínám, nebyla jsem první, ale ani poslední s těmito zkušenostmi. Do hodin přicházel vždy o 10-15 minut později, z toho výuka trvala 20 minut. Učil matematiku, a anglický jazyk. V matematice například naplánoval písemku. Když přišlo na věc, rozdal papíry a po 5 minutách prohlásil „jestli se papírovou kuličkou trefím do odpadkové koše, máte všichni za 1, a když ne tak máte 5“. Trefil se, písemky si vzal a vyhodil do koše. Všem do edupage napsal jedničku za písemnou práci. Jeho neustálé oslovování dívek (i mé osoby) z jeho strany bylo „zlatíčko, kočičko, beruško, prdelko“. Na druhou stranu si také pamatuji, jak spolužákovi řekl, že si to můžou jít vyřídit do kabinetu. Vše mu procházelo. I když o tom třídní učitelka věděla, pouze se smála, že je prý to jeho humor. Když učil angličtinu, hodina anglického jazyka trvala tak 5 -10 minut a  zbytek hodiny chtěl mít klid. Když se hrál nějaký sportovní zápas, místo výuky se díval a my měli volnou hodinu. Dívkám a mně také stále zíral na zadek a občas přidal i doteky na vlasy, ramena a podobně. Jeho výhružky typu “ jestli máš problém, tak tě trefím“ nebo „chceš přes držku?!“ byly na denním pořádku. Pojídání svačin studentů bylo u nás také. Když byla svačinová pauza a spolužák měl Corny tyčinku, Štulajter si jí bez dovolení vzal, rozbalil a polovinu spolužákovi nechal. Já jen upřímně ze srdce doufám, že tento člověk si už na žádné škole nikdy neškrtne.“

Bohužel, škrtne. I když zpráva České školní inspekce dává stížnostem na Štulajtera za pravdu, zřizovatel a vedení školy to ignorují. Právě kvůli neschopným ředitelkám, jako je Martina Ludíková, alibistickému zřizovateli a zbabělým rodičům má podobné individuum dveře ve škole k dětem otevřené dokořán a svou „kvalitou“ výuky vystavuje celé škole a obci vizitku.

 

 

 

Předchozí texty:

ZŠ Morkovice: ředitelka kryje násilí na dětech i sexuální obtěžování ze strany učitele

ZŠ Morkovice II: svědectví žáků této školy

 

Tags: , , ,