MYŠLENKY, ZEJMÉNA O VZDĚLÁVÁNÍ

PEDAGOGICKÁ KOMORA: SPOLEK ZPÁTEČNÍKŮ?!

PEDAGOGICKÁ KOMORA: SPOLEK ZPÁTEČNÍKŮ?!

Jsou zpátečníci jen členové komory, anebo všichni čeští učitelé? To opravdu nevím, ale výsledky ankety, kterou provedla Pedagogická komora u svých členů, mně naplnily zděšením a nedůvěrou. Proč, to bych chtěl ukázat na několika případech. Případ první, zjištění ankety: Navyšovat by se měla především… – tarifní část platu. (86,3 % respondentů) Interpretace: Každý odborník naPřečíst celé PEDAGOGICKÁ KOMORA: SPOLEK ZPÁTEČNÍKŮ?!

Popradské inspirace 1: Učící zahrada aneb nejlepší je houští!

Popradské inspirace 1: Učící zahrada aneb nejlepší je houští!

Třídenní konference v Popradu „Učíme pre život 2018“, kde jsem měl dva workshopy, přinesla velmi mnoho konferenčních vystoupení, workshopů i dílen. Jejich úroveň byla kolísavé, jak by také ne: hned celá čtvrtina byla realizována samotnými účastníky. Několik vystoupení bylo ale natolik zajímavých, že by byla škoda se o ně nepodělit. A začnu konceptem UČÍCÍCН ZAНRAD. ZákladPřečíst celé Popradské inspirace 1: Učící zahrada aneb nejlepší je houští!

Vícerychlostní inkluze aneb podfuk s talentem

Vícerychlostní inkluze aneb podfuk s talentem

Před několika lety, v době, kdy slovo inkluze ještě skoro nikdo ve školství neznal, se objevil v tisku inzerát jedné mladoboleslavské školy. Otevírala „speciální třídu pro talentované prvňáčky“. Nabízeli jim nejen interaktivní tabuli, ale především „výběrové zkoušky“ pro žáky, kteří „nemají problémy se soustředěním, dokážou se orientovat v sociálních vztazích a mají předpoklady k bezproblémovému zvládnutí čteníPřečíst celé Vícerychlostní inkluze aneb podfuk s talentem

Bída pedagogických fakult nekončí: akademik v akci!

Bída pedagogických fakult nekončí: akademik v akci!

Můj zřejmě nekonečný seriál o bídě pedagogických fakult (první díl, druhý díl, třetí díl) dostal nečekané pokračování, Vše začalo mailem, který mj. uváděl: „…studuji na doktorské úrovni Pedagogiku na Filozofické fakultě MU. Dotazník, který Vám posílám, jsem tvořila, ověřovala a sestavovala přes rok… Mým cílem je vytvořit prostor k tomu, aby výzkum (pedagogický) byl vícePřečíst celé Bída pedagogických fakult nekončí: akademik v akci!

Pedagogická komora versus Učitelská platforma

Pedagogická komora versus Učitelská platforma

Historie Mnoho lidí se vyjádřilo k oběma novým učitelským spolkům, já jako správný historik čekal na stoletý odstup od událostí.  Toto vyprávění je výsledek mého vlastního vnímání děje, o kterých se jednou bude učit v dějinách české pedagogiky. Anebo po nich neštěkne za rok pes. Nicméně přísahám na vousy Jana Ámose, že právě takto se to v mýchPřečíst celé Pedagogická komora versus Učitelská platforma

Nakopněte svoji školu v Litomyšli!

Nakopněte svoji školu v Litomyšli!

Na festival „Nakopněte svoji školu“ jsem v pondělí přijel v roli účastníka, v úterý jsem tu měl dva workshopy. Musím velmi pochválit organizátory za skvělou přípravu v doslova magickém prostředí. Všechny aktivity probíhaly v historických, moderně rekonstruovaných prostorách. Rád všem, co zde být nemohli, zprostředkuji své poznatky z jednotlivých vystoupení. První show „Vedení žáků k odpovědnosti na základě poznatků o fungováníPřečíst celé Nakopněte svoji školu v Litomyšli!

Naše učiliště: ze smradu květinky

Naše učiliště: ze smradu květinky

Tak jsem si přečetl článek Tomáše Feřteka „Smrad a nezájem. Z učilišť jsme udělali odpadkový koš školství„.  A téměř ve všem s ním souhlasím. Ale vlastně to znamená napůl, protože podle mého soudu tam chybí plná polovina argumentů. Jak bych řekl žákům ve třídě: ano, dobře jste našli rezervy v projektu spolužáků. Ale nyní sePřečíst celé Naše učiliště: ze smradu květinky