MYŠLENKY, ZEJMÉNA O VZDĚLÁVÁNÍ

Případ 8. třídy aneb kdo je tu šerifem?

Případ 8. třídy aneb kdo je tu šerifem?

Na Facebooku „Líný učitel“ se snažím sdílet příklady dobré praxe, zábavné momenty ze školy nebo ukazovat stinnou stránku školy. Také tu odpovídám na různé otázky. Ale případ osmé třídy je tak dlouhý, že to nevyřeší status na FB – a tak využívám prostředí svého blogu. Píše učitel: Jsem už bezradný u svých deváťáků. Mam zděděnouPřečíst celé Případ 8. třídy aneb kdo je tu šerifem?

Nenech to být: když se práce daří

Nenech to být: když se práce daří

Před několika měsíci moji pozornost upoutal poněkud divoký mail, který se týkal registrace do programu Nenech to být. V podstatě to byl výhrůžný mail, který ohlašoval, že na mé škole je ohlášená šikana a pokud nezaplatíme za registraci, půjde hlášení zřizovateli a ministerstvu. To byla trochu silná káva, takže jsem se začal trochu zajímat. Projekt Nenech toPřečíst celé Nenech to být: když se práce daří

Proč se peďáky nezlepší – epilog?

Proč se peďáky nezlepší – epilog?

Nemám z toho radost, ale stalo se. Přestože jsme se tématu věnoval až dost (Proč se peďáky nezlepší), co se dá dělat? V jedné FB diskuzi si docent A. Jančařík nechtěl připustit, že pedagogické fakulty nepřipravují kvalitně své studenty, ačkoliv já o tom vím své a slýchám stížnosti na totéž od každého jednoho  ředitele školy,Přečíst celé Proč se peďáky nezlepší – epilog?

Zručský zápisník, část II. aneb Jak zprznit mentoring

Zručský zápisník, část II. aneb Jak zprznit mentoring

Ve škole, kde jsem donedávna měl své povinnosti jako školní psycholog, a kde jsem zažíval mnohá pedagogická dobrodružství, jsem se na přání paní ředitelky tak trochu zabýval i didaktickým mentoringem. Měl jsem svou pozornost zaměřit na ty nejmladší členy sboru a poradit jim. Takový byl plán. Navštívil jsem například několik hodin mladé kolegyně, učitelky přírodopisu aPřečíst celé Zručský zápisník, část II. aneb Jak zprznit mentoring